شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از توزیع و کاشت ۲ میلیون اصله نهال در استان خبر داد.

۲ میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری توزیع می‏‌شود

قدس آنلاین- علی محمدی مقدم امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با اشاره به یک هزار و ۷۳۴ هکتار جنگلکاری طی سال گذشته در استان انجام گرفته است، اظهار کرد: در این طرح سعی شده است گونه ‏های مثمر سازگار با شرایط محیط کشت شود.

وی با بیان اینکه در انتخاب گونه‌های نهال های کشت شده دو اصل سازگار بودن با محیط، نیاز کم به آب و اقتصادی بودن برای مردم منطقه تاکید شده است، عنوان کرد: معیشت ۴۰ هزار خانوار در استان با منابع طبیعی گره خورده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت : ۵ هزار اصله نهال از دانش‎آموزان استان در سال جاری خریداری می‏‌شود.

محمدی مقدم با تاکید بر طرح خلاقانه هر مدرسه یک نهالستان اظهار کرد: در این طرح بذر، خاک و گلدان در بین دانش آموزان به صورت رایگان توزیع می‎گردد.

وی  با بیان اینکه پس از کاشت بذر، هر دانش‎آموز موظف به مراقبت و رشد از آن می‌باشد، گفت: این کار موجب بالا رفتن حس مسئولیت دانش آموزان در برابر منابع طبیعی می‌گردد.

این مقام مسئول بیان داشت: پس از یک سال این نهال ها در هفته منابع طبیعی از دانش آموزان خریداری و در مدارس یا نقاط دیگر استان به نام خود دانش آموز کاشته می‎شود.

مدیر کل منابع طبیعی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار نهال تاز دانش آموزان خریداری شده است، افزود: طرح خرید نهال در سال جاری به زمان بعد از التهابات ویروس کرونا موکول گردیده است.

محمدی مقدم تصریح کرد: این طرح در ۵۵ مدرسه استان در حال اجرا می‎باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.