لرستان- شهر نورآباد مرکز شهرستان دِلفان در استان لرستان است که براثر بارش‌های سیل‌آسا هفته گذشته دچار خسارت‌های بی‌شماری شد و با وجود اینکه دارو ندار بسیاری از مردم در این شهر زیرآب و گل غرق شد اما به دلیل اینکه تمامی رسانه‌ها و مسئولان درگیر کرونا بودند لذا از ابعاد این مصیبت غافل شدند.

بحران «دلفان» زیر سایه کرونا گم شد/مردم سیل زده چشم انتظار حمایت مسئولان

قدس آنلاین-گروه استان ها:  متأسفانه بسیاری از مناطق شهر نورآباد، محله‌های کشتارگاه، کلانتری ۱۱، بلوار بسیج، شهرداری و برخی خیابان‌های کوی فرهنگیان و خلیج‌فارس در این سیل دچار خسارت های بی شماری شدند.

سیل اخیر نورآباد دست‌کمی از سیل پل‌دختر نداشت، اما دلفان با این حجم خسارات به دلیل کرونا در حاشیه قرار گرفت و خبری از ابراز همدردی، سفر مقامات کشوری و استانی، سیل مهربانی و یا کمک‌های جهادی نبود.

باوجوداینکه هفته گذشته سیلاب تمام منازل و وسایل ساکنان محله‌های یادشده را در برگرفت اما هم چون اتفاقات گذشته ابراز همدردی و یا جهاد خدمت برای مردم این مناطق شکل نگرفت و لذا حالا بسیاری از مردم به دلیل بی‌مهری مسئولان موجب نارضایتی و ابراز گلایه‌های بسیار در فضای مجازی شده است.

سیل هفته گذشته خیابان‌های اصلی این شهر را به رودخانه‌های خروشان تبدیل کرد و داروندار بسیاری از مردم را برد و بانفوذ به مغازه‌ها داروندار کسبه را به یغما برد و حالا این مردم مانده‌اند و حجم تخریب‌هایی که کاری برای جبران آن از دستشان برنمی‌آید.

خسارت سنگین است

فرماندار دلفان بابیان اینکه متأسفانه سیل هفته اخیر خسارت سنگینی را به مردم و کسبه وارد کرد اظهار می‌کند: سیل به بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر نورآباد خسارت وارد کرد و بسیاری از لوازم‌خانگی و اثاثیه منزل  پنج محله شهر را تخریب کرده است.

حشمت بهمنی با اشاره به این موضوع که اغلب خانواده‌های نیازمند و اجاره‌نشین هستند می‌افزاید: خسارات وارده برای آنان سنگین است بنابراین باید موردحمایت قرار گیرند.
وی خسارت وارده به این شهر را افزون بر 250 میلیارد تومان برآورد می‌کند و می‌گوید:این سیل دومین بلای طبیعی است که امسال زیرساخت‌های این شهر را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سیل بر محرومیت‌های این شهر دامن زد ادامه می‌دهد: در این راستا این شهر نیازمند توجه جدی است.

جدی نگرفتیم

وی با اشاره به سیل ویرانگر در فروردین‌ماه امسال یادآور می‌شود: متأسفانه اقدامات مناسبی جهت بازسازی پل‌ها و محورهای آسیب‌دیده در جریان سیل ۱۲ فروردین‌ماه صورت نگرفت لذا به دلیل شاهد خسارات بیشتر در سیلاب اخیر بودیم .
بهمنی بابیان اینکه راهداری لرستان به مکاتبات این فرمانداری در خصوص‌ترمیم و بازسازی پل‌های خسارت‌دیده توجهی نکرد و کار به بازدید چند ناظر ختم شد و عملاً اقدام مناسبی انجام نگرفت ادامه می‌دهد: متأسفانه سیل به تأسیسات زیربنایی شهری، خطوط انتقال آب، برق، گاز، شهرداری، پل‌ها، راه‌های ارتباطی و ابنیه فنی، مزارع کشاورزی، دام، باغات و شیلات ،مدارس و واحدهای مسکونی آسیب وارده کرده که جبران آن بدون حمایت‌های دولتی غیرممکن است.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده به راه‌های ارتباطی اظهار می‌کند: سیل با تخریب و آسیب ۴۲ پل، ارتباط بسیاری از روستاها را قطع کرد که در حال حاضر اغلب محورها به‌صورت موقت بازگشایی‌شده‌اند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.