مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استان خراسان رضوی از نظر شیوع و انتقال ویروس کرونا یک هفته نسبت به میانگین کشوری تاخیر داشته است لذا پیک شیوع این بیماری در استان از روز شنبه هفته آینده شروع می‌شود.

پیک شیوع کرونا در خراسان رضوی از شنبه هفته آینده آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی در جلسه قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با موضوع بررسی راهکارهای اطلاع رسانی پیشگیری از ویروس کرونا که با حضور مدیران و مسوولان رسانه‌های تصویری و مکتوب استان در محل روزنامه خراسان برگزار شد افزود: طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون آزمایش ۲۵ نفر در استان خراسان رضوی به لحاظ ابتلا به کرونا مثبت شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مبتلایان در خراسان رضوی از سفر مسافران مناطق آلوده به این استان و یا سفر آنان به استانهای درگیر مبتلا شده‌اند لذا در شرایط کنونی مشهد جای امنی برای سفر نیست و مردم کشورمان مشهد را مقصد سفرهای نوروزی خود قرار ندهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ماندگاری انتشار ویروس کرونا در کشورمان در سه مدل مطرح شده است و شیوع آن بسته به رفتار ویروس همزمان با گرم شدن هوا دارد.

رحیمی افزود: ویروس کرونا در خوشبیانه‌ترین حالت تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید در کشور شیوع دارد و در حالت نیمه خوشبینانه تا آخر اردیبهشت ماه و در حالت بدبینانه تا آخر خردادماه سال آینده ماندگار خواهد بود که احتمال وقوع مدل دوم بیشتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ تخت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای درمان و معالجه بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است که طبق تدابیر اتخاذ شده قابلیت ارتقا تا هزار تخت هم پیش‌بینی شده است.

تاکید مسوولان رسانه‌ای خراسان رضوی بر تداوم تدابیر پیشگیرانه در مقابله با کرونا

مسوولان رسانه‌ای استان خراسان رضوی هم در این نشست بر رعایت بهداشت فردی از سوی مردم و تداوم تدابیر پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا و پرهیز از سفر و ماندن در خانه تاکید کردند.

مسوول بسیج رسانه استان خراسان رضوی در این نشست گفت: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مقابله با انتشار و انتقال ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی با انبوه جمعیت زائر و مسافر که از سراسر کشور به این استان سفر می‌کنند با چالشها و پیچیدگیهای خاص خود همراه است.

عباس محمدیان افزود: در شرایط کنونی ارائه اطلاعات درست و شفاف از سوی رسانه‌ها به مردم با هدف آگاه سازی آنان پیرامون بهداشت فردی و همچنین پرهیز از سفر از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کرده و اعتماد مردم را در خصوص اطلاعات و آمار رسمی ارائه شده در قبال بیماری کرونا در خراسان رضوی و کشور ارتقا دهیم چرا که خواسته و ناخواسته بستر ایجاد شده در فضای مجازی مخاطبانش را جذب خواهد کرد.

مسوول بسیج رسانه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مردم را باید در شرایط کنونی با  رسانه‌ها آشتی داد افزود: اگر پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی در حال حاضر خط اول مقابله با کرونا به شمار می‌روند خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با اطلاع‌سانی و آگاه کردن مردم در خط دوم مبارزه با این بیماری هستند

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.