مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار را کاذب و در برخی مواقع ناشی از بی‌انصافی دانست.

افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار کاذب است/ در تامین گوشت هیچ مشکلی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی‌نیا، با اعلام این خبر که در تأمین گوشت استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم، اظهار کرد: خوشبختانه ذخایر گوشتی استان در وضعیت خوبی است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ذخایر گوشتی استان ۴۰۰ تن است و ۴۰۰ تن دیگر هم درخواست داده‌ایم که از تهران قابل‌حمل است. تا هر میزان هم که نیاز داشته باشیم از تهران قابل‌حمل است.

وی بار دیگر با تأکید بر این نکته که برای تأمین گوشت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با محدودیتی مواجه نیستیم، در خصوص علت گرانی گوشت گرم گوسفندی در بازار، تصریح کرد: این گرانی کاذب است، چراکه قیمت دام زنده افزایش نداشته است.

علی نیا افزود: البته اعلام می‌کنند با توجه به اینکه مقداری قیمت آلایش پایین آمده این امر اثر گذاشته در حالی که این مسئله باید منجر به افزایش حداکثر ۲۰ درصد قیمت می‌شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی این میزان افزایش را ناشی از بی‌انصافی دانست.

وی در خصوص قیمت فعلی گوشت در بازار گفت: قیمت گوشت لاشه گوسفندی بین ۸۵ تا ۹۰، ران بدون چربی ۱۱۰ و گوشت گوساله بدون استخوان ۷۹ هزار تومان است.

توزیع ۱۶۰۰ تن گوشت منجمد در بازار

علی نیا در ادامه با اعلام خبر اختصاص ۱۶۰۰ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد به خراسان رضوی، گفت: از این میزان، ۸۰۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن دیگر گوشت مرغ است.

علی نیا در خصوص قیمت عرضه این گوشت‌ها ابراز کرد: قیمت سردست و گردن درب سردخانه ۳۸ و برای مصرف‌کننده ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی ادامه داد: همچنین قیمت ران گوساله درب سردخانه ۴۰ و برای مصرف‌کننده ۴۲ هزار تومان است.

وی قیمت مرغ منجمد در سردخانه را ۱۱ هزار و ۶۰۰ و برای مصرف‌کننده ۱۲ هزار تومان دانست.

علی نیا بیان کرد: از ۱۶۰۰ تن گوشتی که وارد استان شده ۲۰۰ تن به شهرستان‌ها اختصاص دارد و چنانچه بیش از این لازم باشد وارد خواهیم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.