اصفهان- مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت : در سال جاری ۹۰ هکتار به سرانه فضای سبز کلانشهراصفهان اضافه شده است.

 ۹۰ هکتار به فضاهای سبز شهر اصفهان اضافه شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اصفهان فروغ مرتضایی نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران که به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق لایو اینستاگرام انجام شد، افزود: سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر در اصفهان داریم که تا پایان سال به سه هزار و ۸۵۰ هکتار می‌رسد.

وی تعداد درختان موجود در شهر اصفهان را ۳.۵ میلیون اصله ذکر و اضافه کرد: این تعداد تا پایان سال به سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکید کردیم تا گونه‌های گیاهی استفاده شده مقاوم به خشکی، با سن بالاتر و ریشه پر باشد تا دوام و سازگاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به سنت و ترویج درختکاری همزمان با هفته درختکاری در اصفهان اظهارداشت: در سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز از هشتم تا ۱۲ اسفندماه ثبت نام نهال رایگان را اجرا کردیم که براساس تقاضای شهروندان نهال‌های مثمر از جمله به، خرمالو و نارنج انتخاب شدند و ۳۰ هزاراصله نهال در کلیه مناطق پی بینی شد.

مرتضایی نژاد ادامه داد: قرار بود همزمان با روز درختکاری توزیع رایگان نهال صورت بگیرد اما با شیوع ویروس کرونا تصمیم بر این شد تا در مناطق ۱۵ گانه توزیع نهال توسط مناطق انجام و درب منازل تحویل شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به دستورالعمل ضدعفونی سطح شهر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: سطح معابر ضدعفونی شد اما چون محلول استفاده شده قلیایی بود اگر به درخت و بستر فضای سبز آسیب بزند دستورالعملی برای پیمانکاران ارسال شد تا بر روی سطح فضای سبز ضدعفونی انجام نشود که خوشبختانه با نظارت کنترل بر فضای سبز چنین مشکلی نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.