همدان _ معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: میزان مصرف آب در شهر همدان نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته که این موضوع سبب شده در برخی نقاط شهر افت فشار داشته باشیم.

۱۰ درصدی مصرف آب در همدان افزایش داشته است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد معاون بهر برداری شرکت آب وفاضلاب استان همدان اظهار کرد: در شهرهای دیگر مانند تویسرکان میزان مصرف آب تا ۲۰ درصد هم رشد داشته که خدمات رسانی را دچار چالش کرده است.
نیکداد با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه تکانی و شیوع بیماری کرونا با هم تقارن یافته است، تصریح کرد: تقارن بحث خانه تکانی و بیماری کرونا مصرف آب را بالا برده است که از مردم می خواهیم خانه تکانی را به زمانی دیگر موکول کنند تا خدمات ما دچار مشکل نشوند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید آب شهر همدان هزار و۵۴۰ لیتر در ثانیه بوده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: در فصول مختلف میزان مصرف آب متفاوت است به طوری که در زمستان هزار و ۴۴۰ لیتر و در تابستان به هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه هم می رسد اما در این چند روز نسبت به هفته های گذشته رشد مصرف داشتیم به طوری که میزان مصرف به هزار و ۵۴۰ لیتر رسیده است.
نیکداد با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد افت فشار به دلیل مصرف بالای برخی از مشترکین هستیم، یادآور شد: در سال های گذشته در ۲۸ اسفند شاهد چنین مصارفی بودیم اما امسال به دلیل همزمانی بیماری کرونا و خانه تکانی مصارف از ۱۰ اسفند افزایش داشته است.
وی در پایان با تأکید بر مدیریت مصرف، از مردم خواست در کنار رعایت بهداشت فردی، نگاهی به مدیریت مصرف آب داشته باشند.
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان همدان درباره رفع مشکل گل آلود بودن آب در برخی شهرستان های استان، بیان کرد: در بارندگی های اخیر در چند قسمت از استان گل آلودگی آب داشتیم به طوری که در شهرستان نهاوند در منطقه گیان به دلیل اینکه آب از چشمه برداشت می شد گل آلودگی داشتیم و از مردم خواستیم استفاده نکنند و در تویسرکان نیز به دلیل اینکه آب از سد سرابی برداشت می شود در بارندگی ها دچار گل آلودگی شده بود که خوشبختانه رفع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.