وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم‌های بهداشتی با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت و سامانه‌ای با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خانوارها را کسب می‌کنند.

ارتباط تیم‌های بهداشتی با مردم با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود

دکتر سعید نمکی در نشست ویدئو کنفرانسی با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سازمان های نظام پزشکی و نظام پرستاری خبر داد و افزود: ویروس کووید ۱۹ در بیشتر مناطق کشور شیوع پیدا کرده است و نمی‌توان دروازه‌های یک شهر را برای جلوگیری از ورود این ویروس مسدود نمود.

وی ادامه داد: محور اصلی طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی هستند و مسوولان اجرایی آن مراقبین سلامت، بهورزان و تیم‌های بهداشتی می‌باشند.

وی گفت: در اجرای این طرح با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت با خانواده‌ها تماس گرفته می‌شود و در صورتی که جزو بیماران یا خانواده بیماران باشند، اطلاعات را ثبت و به پزشک مراکز خدمات جامع سلامت انتقال داده می‌شوند.  

نمکی افزود: در صورت نیاز به اقدامات مشاوره‌ای، ضد عفونی یا کنترل استرس و آرامش، تیم‌های مراقبین بهداشتی به منزل بیماران مراجعه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که در یک محله ۲ خانواده مبتلا به ویروس باشند، تیم‌های مراقب بهداشتی پس از تعویض لباس‌های حفاظتی به منزل بیمار دوم خواهند رفت.

وی گفت: هدف این طرح شناسایی بیماران در مراحل اولیه، کاهش بار بیماری و کاهش دوره مهار بیماری است که باید با تلاش تمامی دست‌اندرکاران این ویروس را در جامعه شکست دهیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین دستاورد این طرح استفاده از ظرفیت شبکه بهداشتی درمانی برای جلوگیری از انتشار این ویروس است و در این راستا دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت روزانه ارزشیابی می‌شوند و از سوی دیگر تمامی نهادها، سازمان‌های مردم نهاد، نیروهای مسلح و انتظامی آمادگی خود را برای شکست این ویروس اعلام نموده‌اند که می‌توان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.