معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نیاز داروخانه‌های استان به ماسک سه‌لایه و دستکش پلاستیکی برای پیشگیری از شیوع کرونا تامین شده و توزیع آن از فردا، چهارشنبه، آغاز می‌شود.

نیاز داروخانه‌های خراسان رضوی به ماسک سه‌لایه و دستکش تامین شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در حاشیه سومین نشست کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: برای تامین دستکش پلاستیکی مورد نیاز طی مذاکره با یکی از تامین‌کنندگان عمده این کالا در استان، از فردا هزار دستکش با قیمت مصوب برای توزیع بین مردم در اختیار هر یک از داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولویت تامین ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی زیرپوشش آنها در استان هستند که در این راستا طی دیروز و امروز ۵۰ هزار ماسک سه‌لایه تامین و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین روزانه ۸۰ هزار ماسک سه‌لایه در خراسان رضوی، تصریح کرد: ۸۰ درصد از ماسک‌های سه‌لایه تامین شده در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۲۰ درصد در اختیار داروخانه‌ها و مراکز عرضه قرار می‌گیرد.

رسولیان بیان کرد: تاکنون ۴۸ تب‌سنج دیجیتال برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و بخش‌های مختلف مرتبط با آن از طریق کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این پس ناظران مقیم از سوی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر فرآیند خروج مواد ضد عفونی‌کننده و تحویل آنها به دانشگاه‌های علوم پزشکی در واحدهای توزیع کننده این مواد در استان مستقر می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: توزیع مواد ضد عفونی‌کننده در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و از طریق شرکت‌های پخش در بین داروخانه‌های استان با قیمت مصوب و درج شده بر روی کالا انجام می‌گیرد.

رسولیان اضافه کرد: از آنجا که تعرفه واردات ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا از سوی دولت صفر اعلام شده، کسانی که از امکان واردات این اقلام به خراسان رضوی برخوردار هستند، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کنند تا زمینه ثبت سفارش کالای وارداتی آنان مشروط بر توزیع آن در استان، فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات نظارتی در حوزه مقابله با کرونا، گفت: تاکنون ۳۵ پرونده تخلف مربوط به احتکار ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تشکیل شده که بخش عمده‌ای از این کالاها در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کشف یک محموله الکل غیراستاندارد توسط بازرسان در این استان، عنوان کرد: با افرادی که با عرضه کالاهای غیراستاندارد سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، از سوی دستگاه قضایی برخورد جدی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.