۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 695290

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی که اوازم را احتکار می‌کنند، مصداق مفسد الارض هستند و قوه قضائیه باید با آنها شدیدا برخورد کند.

شخص محتکر مفسد فی الارض است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، آیت الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به احتکار مواد بهداشتی در کشور و لزوم برخورد با محتکران گفت: احتکار در هر شرایطی جرم بوده و از گناهان کبیره است، مخصوصا در شرایطی که جامعه به چنین اقلامی نیاز اساسی دارد.

او ادامه داد: در این شرایط که لوازم بهداشتی مورد نیاز حیات افراد جامعه است، اگر ثابت شود که افرادی سود جویی کرده و آنها را احتکار می‌کنند مصداق مفسد الارض هستند و قوه قضائیه باید با آنها شدیدا برخورد کرده و مجازات شدیدی را برای آنها در نظر بگیرد؛ زیرا همانطور که عرض کردم ممکن است این افراد حکم مفسد فی الارض را داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در گوشه ای دیگر اما شاهد اقدامات و از خود گذشتگی کادر درمانی هستیم که در بیمارستان‌ها زحمت می‌کشند و خود را در معرض خطر قرار می‌دهند که جای تشکر بسیاری دارد؛ همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند اینها  اقدامات جوانمردانه ای بوده که قابل تقدیر است و مردم هم انشالله با  همکاری هم توصیه‌ها را انجام دهند و دعا کنند که کادرپزشکی موفق باشند.

آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: دولت هم باید بپذیرد که امروز شرایط حاد است و ارگان‌های مربوطه باید هر آنچه در توان دارند را بگذارند تا انشاالله این ویروس منحوس از جامعه رخت ببندد؛ همچنین باید به خانواده افرادی هم که درگذشتند و  مستضعف هستند توجه جدی شود؛ به امید اینکه انشاالله فرج عمومی حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.