رییس کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت: برای کمک به تشریح حال بیماران، به ویژه مبتلایان به کرونا اگر ناشنوا باشند مترجم زبان اشاره به مراکز درمانی اعزام می‌شود.

اعزام مترجم ویژه ناشنوایان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،معصومه ترابی‌مقدم افزود: طرح اعزام مترجم ناشنوایان امسال برای سومین سال پیاپی با همکاری اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی به صورت رایگان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: افراد دارای معلولیت شنوایی اعم از ناشنوا و کم شنوا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز که احتیاج به مترجم داشته باشند با سامانه پیامکی کانون ناشنوایان خراسان رضوی به شماره ۰۹۰۲۸۷۷۷۸۵۵ ارتباط برقرار کنند تا مترجم به محل مورد تقاضا اعزام شود.

رییس کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی که میزان ابتلا به ویروس کرونا بیشتر می‌شود و امکان دارد افراد دارای معلولیت شنوایی نیز به آن مبتلا شوند برای کمک به همنوعان خود در مراکز درمانی به منظور تشریح دقیق علایم بیمار برای پزشک به زبان اشاره، آمادگی کامل داریم.

تا کنون ۱۷ هزار ناشنوا و کم شنوا توسط اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در این استان شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است که حدود ۶ هزار نفر از این تعداد در کلانشهر مشهد هستند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این به قطعیت ۲۹ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی اشاره کرده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.