گیلان- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گیلان از استقرار دو درمانگاه سیار(کامیون) در رشت و لشت نشاء خبر داد و گفت: کاروان سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا در خدمت مردم است.

راه اندازی دو درمانگاه سیار کرونا در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی گیلان ؛ محمد کرمی از اعزام کاروان های سلامت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان ها خبر داد و اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام حالت فوق العاده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از همان ساعات اولیه با هماهنگی وزارت بهداشت اقدام به تجهیز و اعزام کاروان سلامت به گیلان کرد.

وی با بیان اینکه کاروان سلامت گیلان از ۸ اسفندماه در قالب دو درمانگاه سیار(کامیون) در رشت و لشت نشاء مستقر است، گفت: این کاروان تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا در خدمت مردم است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گیلان کاروان سلامت را متشکل از کادر پزشکی و درمانی دانست و اضافه کرد: این درمانگاه های سیار مجهز به دستگاه‌های ارتباطات اینترنتی هستند و برای پیشگیری از شیوع کرونا مردم را رایگان معاینه می‌کنند.

کرمی با اشاره به فعالیت یکی از شرکت های دارویی وابسته به ستاد مرکزی در گیلان، تصریح کرد: این شرکت از لحاظ اعتبار یکی از شرکت های دارویی با کیفیت بالا و برخوردار از استانداردهای جهانی است که داروهای حیاتی و مهم بیماران را تولید می کند. همچنین از لحاظ کمی مقام اول کشور را در تولید دارو دارد.

وی متذکر شد: قبل از شیوع کرونا در کشور تولید مواد ضد عفونی کننده در دستور کار شرکت مذکور قرار نداشت، اما بنا به دستور ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با هماهنگی وزارت بهداشت خطوط تولید مواد ضد عفونی کننده اعم از ژل و محلول راه اندازی شده و روزانه یکصد هزار ظرف و تیوپ تولید و در اختیار وزارت بهداشت گذاشته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.