معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه استانی خراسان رضوی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) را تشریح کرد.

زیارت از قاب تلویزیون

قدس آنلاین: معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه استانی خراسان رضوی از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین شریعتی‌نژاد به خبرنگار قدس گفت: این برنامه‌ها به صورت زنده و مستقیم از محل استودیوی صحن انقلاب اسلامی حرم منور امام هشتم(ع) و با حضور سخنرانان، مداحان، ذاکران، قاریان و مؤذنان بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الحجج(ع) اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده صبح‌ها از ساعت ۱۱ آغاز و تا پایان نماز جماعت ظهر و عصر که در محل صحن‌های مقدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در نوبت عصر هم برنامه‌های تدارک دیده شده نیم ساعت پیش از اذان مغرب آغاز و تا نیم ساعت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا که در صحن‌های مطهر برگزار می‌شود، ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در زمینه برگزاری ادعیه توسل و کمیل در بارگاه منور حضرت ثامن‌الائمه(ع) نیز گفت: مراسم دعای توسل و دعای کمیل در شب چهارشنبه و شب جمعه، نیم ساعت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا توسط سخنرانان و ذاکران و مداحان حرم مطهر رضوی و از محل استودیوی صحن انقلاب اسلامی به صورت زنده و مستقیم اجرا خواهد شد.

شریعتی‌نژاد درباره علت تصمیم‌گیری برای انجام این کار اظهار کرد: به دلیل اعمال محدودیت‌های مربوط به پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری ویروسی کرونا در سطح مجموعه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و جلوگیری از تجمع و ازدحام زائران، مجاوران گرامی، همچنین به دلیل فراهم آوردن شرایط و امکاناتی برای بهره‌مندی زائران و مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی که از داخل منزل خود پیگیر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر امام رضا(ع) هستند، تصمیم بر این گرفته شد تا به صورت آزمایشی، اجرای زنده و مستقیم مراسم و برنامه‌های فرهنگی و ادعیه و زیارات مختلف از طریق استودیوی صحن انقلاب اسلامی در بارگاه مطهر امام هشتم(ع) انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط، صوت و تصویر این مراسم از طریق سیستم صوتی و بلندگوها و تلویزیون‌های پهن‌پیکر حرم منور رضوی در داخل صحن‌های مقدس برای بهره‌مندی زائران که در فضای باز بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) حضور دارند پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در راستای حفظ سلامت و ایمنی زائران و جلوگیری از ازدحام و تجمع و در راستای تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌مندی زائران، مجاوران و بینندگان شبکه‌های مختلف رسانه ملی و در راستای رعایت اصول بهداشتی و ایمنی اعلام شده برای جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا و جهت رفاه حال زائران و مجاوران انجام می‌شود.

از طریق امکانات غیرحضوری زیارت کنیم

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از برنامه‌ها و راهکارهای ارتباط زائران با بارگاه مطهر رضوی از طریق امکانات غیرحضوری اشاره و یادآور شد: یکسری از مجموعه برنامه‌های دیگر به صورت غیرحضوری برای بهره‌مندی زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است از قبیل: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ۱۲ تا ۱۲ که از ۱۲ بهمن سال جاری آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه دارد که در زمینه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی اضافه کرد: زائران و مجاوران با مراجعه به نشانی اینترنتی. ir۱۲ta۱۲ می‌توانند ضمن دانلود کردن کتاب مخصوص این مسابقه و پس از مطالعه و بهره‌مندی از آن به پرسش‌های انتهایی کتاب پاسخ دهند و به کسانی که پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای از سوی آستان قدس رضوی به آنان تقدیم می‌شود و در همین زمینه تعداد ۸۸۸۸ جایزه ارزشمند پیش‌بینی شده است.

شریعتی‌نژاد متذکر شد: زائران و مجاوران ارجمند همچنین می‌توانند با نصب نرم‌افزار رضوان در گوشی تلفن همراه خود از خدمات متنوع فرهنگی، مذهبی و خدماتی که در این نرم‌افزار تهیه و تدارک دیده شده است شامل: زیارات و ادعیه، پرداخت خیرات و نذورات، آشنایی با زندگی و سیره رضوی، نام‌نویسی برای دریافت دعوت‌نامه غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا(ع) (غذای حضرتی)، بهره‌مندی از پخش زنده تصاویر روضه منوره امام هشتم(ع) و صحن‌های پیرامونی و... استفاده کنند.

صدای روضه منوره را بشنویم

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین در زمینه ارتباط با روضه منوره حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: زائران و مجاوران می‌توانند با شماره‌گیری شماره تلفن ۴۸۸۸۸ از طریق تلفن‌های ثابت در داخل استان خراسان رضوی (بدون نیاز به پیش شماره ۰۵۱) به صورت خودکار و مستقیم به روضه منوره اطراف ضریح مطهر امام هشتم(ع) متصل شوند و کسانی که با شماره تلفن همراه و یا از شهرستان‌های خارج از استان خراسان رضوی تمایل به شماره‌گیری این شماره تلفن دارند نیز کافی است پیش از شماره‌گیری پیش‌شماره ۰۵۱ را نیز شماره‌گیری کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین شماره تلفن ملی و گویای آستان قدس رضوی (شماره ۱۳۸) به صورت شبانه‌روزی و بدون نیاز به پیش‌شماره، پاسخگوی پرسش‌ها و آماده دریافت نظرها و پیشنهادهای زائران و مجاوران در زمینه موارد مربوط به آستان قدس رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.