در تمام دنیا هرگاه تغییر و تحولی در رأس یک باشگاه ورزشی صورت می‌گیرد، هواداران آن مجموعه ورزشی بزرگ‌ترین توقعشان موفقیت بی‌نظیر آن باشگاه است و خواستار کسب موفقیت‌های بزرگ بین المللی هستند اما در فوتبال ایران همه چیز برعکس است، به شکلی که بیشتر هواداران باشگاه استقلال از زمان انتخاب مدیرعامل جدید خواهان پیدا کردن یک زمین تمرین مناسب برای تیم استقلال هستند تا تیمشان بتواند در آن زمین تمرین کند.

استقلال در به در دنبال زمین تمرین

قدس آنلاین: در تمام دنیا هرگاه تغییر و تحولی در رأس یک باشگاه ورزشی صورت می‌گیرد، هواداران آن مجموعه ورزشی بزرگ‌ترین توقعشان موفقیت بی‌نظیر آن باشگاه است و خواستار کسب موفقیت‌های بزرگ بین المللی هستند اما در فوتبال ایران همه چیز برعکس است، به شکلی که بیشتر هواداران باشگاه استقلال از زمان انتخاب مدیرعامل جدید خواهان پیدا کردن یک زمین تمرین مناسب برای تیم استقلال هستند تا تیمشان بتواند در آن زمین تمرین کند.

*اجاره ۸۵۰ میلیونی

همین اتفاق سبب شد علی فتح الله زاده از همان روزی که برای چندمین بار به باشگاه برگشته است، یکی از محورهای اصلی خود را به پیدا کردن یک زمین تمرینی مناسب اختصاص دهد تا شاید گلایه ثابت مربیان را به کلی از بین ببرد. با این حال تیم فوتبال استقلال همچنان در زمین مجموعه انقلاب در حال تمرین است به این امید که فتح الله زاده بتواند در روزهای پیش رو بحران مستطیل سبز را برطرف کند.

فتح الله زاده در سه روز گذشته از دو مجموعه ورزشی استقلال بازدید کرده است. کمپ حجازی نخستین جایی بود که او به آنجا سر زد اما مشکلات کمپ بسیار زیادتر از حد تصور بود، نکته عجیب اینجا بود که کل امکانات کمپ توسط تیم مدیریت قبلی به مدت یک سال ۸۵۰ میلیون تومان اجاره داده شده بود که این اتفاق نه تنها فتح الله زاده را در رسیدن به هدفش ناکام گذاشت بلکه شوک مالی جدیدی به وی وارد کرد که چرا مسئولان قبلی با این رقم پایین مجموعه کمپ حجازی را به بخش خصوصی اجاره داده‌اند.

دومین محلی که وی از آن بازدید کرد مجموعه ورزشی امام رضا(ع) بود، مجموعه امام رضا(ع) دارای امکانات زیادی به نسبت کمپ داشت اما تنها مشکل این مجموعه زمین چمن مصنوعی است. بر اساس برآورد اولیه اگر استقلال بخواهد این مجموعه را به چمن طبیعی مجهز کند ابتدا باید نزدیک به دو میلیارد هزینه کند سپس این فرایند نزدیک به چند ماه طول می‌کشد که به تمرینات این فصل استقلال نخواهد رسید.

حالا فتح الله زاده به دنبال گزینه سومی است که در حال حاضر تمرینات استقلال در آنجا انجام شود تا در این مدت راه حلی پیدا کند.

*وعده فتح الله زاده

فتح الله زاده در تازه‌ترین اظهارنظر خود در ارتباط با مجموعه تمرین استقلال می‌گوید: کمپ حجازی به حال خودش رها شده و نمی‌شود در حال حاضر تیم را به آنجا برد، اما من برنامه کوتاه مدتی برای این کمپ دارم. چند روز پیش که از این کمپ بازدید کردم مذاکراتی هم انجام دادم تا یک زمین خالی که آنجا وجود دارد را به سطح استاندارد برسانیم و تیم را تقریباً از خرداد به آن زمین ببریم.

وی درادامه افزود: این زمین قرار است با استانداردهای فیفا ترمیم و تجهیز شود تا تیم بزرگ استقلال از مستأجری خارج شود و یک زمین در شأن خود برای تمرین داشته باشد.

*با کدام بودجه؟

با این وجود سؤال اینجاست که با حجم بدهی انباشت شده استقلال در برهه کنونی که شاکیان در انتظار پرداخت مطالبتشان از سوی مجموعه مدیریتی هستند آیا ساخت یک مجموعه جدید می‌تواند راه حل مناسبی به حساب بیاید یا اینکه طرح این موضوع راه حلی است برای فرار از مخمصه کنونی؟ بی‌گمان برای ساخت و ایجاد یک زمین چمن جدید باید مبلغی کلان را به انجام این کار اختصاص داد که با این وضعیت به نظر می‌رسد زیاد با منطق سازگار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.