قدس آنلاین- شیوع بیماری کرونا در کشور موجب شده تا بسیاری از اقشار مردم و گروه‌های مردم‌نهاد از پیر تا جوان برای مقابله با این ویروس به طرق مختلف به میدان آمده و مسئولان نیز با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف در این راستا با مردم همراه شوند.

جهاد مردمی برای مبارزه با کرونا/خیران و جوانان آستین همت بالا زدند

قدس آنلاین- گروه استان ها: مردم و مسئولان در بسیاری از استان های کشور با بکارگیری از شیوه های مختلف و راه اندازی پویش های مقابله با کرونا تمام قد در برابر ویروس کرونا قد علم کردند.

بوشهری‌ها پویش مبارزه راه انداختند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی این استان باهدف همکاری در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری پویش راه‌اندازی کردند.

سعید زرین فر افزود: بر اساس وظایف این پویش مقرر شد حساب مشترک اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افتتاح و در قالب آن نسبت به جذب کمک‌های فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف مقابله با ویروس کرونا اقدام شود.

چهارمحال و بختیاری فراخوان طرح غربالگری داد

رئیس خانه پرستاران چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان برای همکاری در طرح غربالگری مبادی ورودی شهرکرد خبر داد.

علی حسن‌پور افزود: خانه پرستار استان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، طرح غربالگری و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در مبادی ورودی شهر را اجرا می‌کند و اولویت همکاری در این طرح با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی است.

ساخت نرم‌افزار راهنمای تشخیص کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور نیز از ساخت نرم‌افزار راهنمای مجموعه اقدامات تشخیصی بیماری حاد تنفسی کرونا خبر داد.

فرهاد ابول نژادیان گفت: این نرم‌افزار جهت کمک به پزشکان و متخصصین باهدف انتخاب اقدامات مناسب برای بیماران مشکوک به بیماری حاد تنفسی طراحی‌شده است.

خیران شیرازی آستین بالا زدند

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نیز گفت: با هماهنگی علوم پزشکی شیراز و خیرین عرصه سلامت، کمک‌های خیرین جهت تأمین نیازهای برجا مانده جمع‌آوری می‌شود.

علی‌اکبر رامجردی اعلام کرد: تاکنون خیرین استان فارس همکاری مناسبی برای اجرای طرح ضدعفونی و گندزدایی داشتند.

جوانان مازندرانی پا به میدان گذاشتند

درحالی‌که مردم و شبکه درمان استان مازندران و کشور از برخی محدودیت تجهیزات بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا رنج می‌برند، جوانان آملی آستین بالا زده تا گوشه‌ای از کار را در دست بگیرند.

گفتنی است جوانان آملی با همکاری خیران نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام  و بر اساس الگوی متخصصان شیمی نسبت به تهیه مواد ضدعفونی اقدام می‌کنند.

این جوانان هم‌چنین روزانه تعداد ۱۰۰ عدد لباس بیمارستانی مخصوص قرنطینه توسط هفت خیاط تولید می‌کنند.

برگزاری جلسه زندانیان یزد به‌صورت ویدئوکنفرانس

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری یزد گفت: جلسات رسیدگی دادگاه زندانیان به‌صورت ویدئوکنفرانس باهدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان برگزار شد و این روند ادامه دارد.

عزیز صابریان افزود: برگزاری دادگاه رسیدگی به‌صورت الکترونیکی باهدف جلوگیری از تجدید اوقات، تأخیر در رسیدگی و تسریع در صدور احکام زندانیان صورت پذیرفت.

تشکل‌های مردم‌نهاد استان مرکزی پای‌کار آمدند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: هفت سازمان مردم‌نهاد استان برای کمک به آموزش مردم در خصوص کرونا و بازرسی در بخش‌های مختلف در اراک فعالیت خود را آغاز کردند.

«احمد سجادی» افزود: این هفت گروه در ۲ بخش، چگونگی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس، مساجد، آرایشگاه‌ها، کارخانه و کارگاه‌های تولیدی، پایانه‌های اتوبوس‌رانی، جایگاه‌های سوخت، باشگاه‌های ورزشی، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها را موردبررسی قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.