۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 695458

با مثبت شدن تست کرونای یکی از مقامات رسمی اتحادیه اروپا در بروکسل، تمامی جلسات آژانس دفاعی اروپا لغو شد.

کرونا به مقر اتحادیه اروپا هم سرایت کرد

قدس آنلاین: «دن اسپینانت» یکی از سخنگویان بروکسل تایید کرد که نخستین مقام رسمی اتحادیه اروپا که در مقر آن در بروکسل شاغل است به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده است.

اسپینانت در این خصوص گفت: «مثبت بودن تست را تایید می‌کنیم.» او در ادامه اضافه کرد یکی از مقامات مرد که در آژانس دفاعی مشغول به کار است به تازگی به ایتالیا سفر کرده و به ویروس کرونا مبتلا شده است.

از این رو، آژانس دفاعی اروپا برای احتیاط تمامی جلساتی را که باید در مقر این آژانس برگزار شود تا ۱۳ مارس لغو کرد.

مقام مذکور ۲۹ فوریه پس از بروز علائم بیماری در یک جلسه، آزمایش کرونا داد که نتیجه آن مثبت شد. پس از آن یک عضو کادر نظامی سرویس اقدام خارجی اروپا که در همان جلسه حضور داشت دچار آن علایم شد که هنوز نتیجه آزمایش او اعلام نشده است. یک منبع در این خصوص گفت شرکت‌کنندگان در آن جلسه بعد از آن هم در چندین جلسه دیگر حضور داشته و به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

روز گذشته، مقامات بهداشت بلژیک وجود ۱۵ مورد ابتلا به کووید ۱۹ را در این کشور تایید کردند.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. تاکنون این بیماری در سراسر دنیا بیش از ۹۰ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است. از طرف دیگر، بیش از ۵۰ هزار نفر پس از ابتلا بهبود یافته‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها، در ایران ۲۹۲۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۹۲ نفر از آن‌ها جان باخته و ۵۵۲ نفر هم بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.