ردزنی‌های میدانی و هوشمندانه کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی در سطح شهر موجب کشف حدود ۸۷هزار دستکش لاتکس در یک واحد صنفی و تحویل آن‌ها به مراکز درمانی شد.

کشف ۸۷ هزار دستکش بیمارستانی در پلاستیک فروشی

عقیل رحمانی/

ردزنی‌های میدانی و هوشمندانه کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی در سطح شهر موجب کشف حدود ۸۷هزار دستکش لاتکس در یک واحد صنفی و تحویل آن‌ها به مراکز درمانی شد.

**کرونا و کاسبی به واسطه بیماری مردم!

از زمانی که اسم  کرونا در شهر مشهد پیچید و برخی کاسبان کروناویروس بی‌انصافی و بی‌اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دادند، مسئولان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی هم برای مبارزه با این‌ گونه تخلفات دست به کار شده و تیم‌های ویژه‌ای برای رصد محسوس و نامحسوس تحرکات غیرمنطقی و بالا و پایین رفتن‌های احتمالی قیمت برخی اقلام مانند: ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده دست و هر آنچه برای پیشگیری از سرایت این میهمان ناخوانده استفاده می‌شد، را راهی سطح بازار کردند.

در این میان محموله‌های زیادی از قبیل ماسک N۹۹ و محموله‌های خوراکی مانند بیش از ۱۱۰ تن لیمو و... را کشف و هر کدام را برای استفاده مناسب در این شرایط بحرانی با هماهنگی مقام‌قضایی تحویل مراجع مربوط  دادند.

این روند پیگیری و برخوردهای قاطع با متخلفان که حتی رئیس قوه‌قضائیه هم دستور قاطعی در این زمینه صادر کرد استمرار داشت تا اینکه یکی از تیم‌های معاونت بازرسی سازمان صمت استان حین رصد میدانی بازار و انجام خریدهای صوری از مکان‌های مشکوک به نگهداری اقلام موردنیاز بهداشتی، پی بردند که یک پلاستیک‌فروشی در حوالی بولوار شهید دستغیب محموله عظیمی از دستکش‌هایی که  بیمارستان‌ها و سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس با کمبود آن دچار هستند را در محل نگهداری می‌کند.

**احتکار دستکش بیمارستانی در پلاستیک‌فروشی!

از همین‌رو موضوع به اطلاع مهدی‌ مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی رسید و این مقام مسئول هم با توجه به اهمیت ویژه ماجرا به سرعت دستور بازرسی محل را به تیم‌های اعزامی داد. با حضور کارشناسان معاونت بازرسی در این مغازه پلاستیک‌فروشی و تفتیش انبار این واحد صنفی مشخص شد مقادیر زیادی دستکش بیمارستانی در محل نگهداری می‌شود.

مشاهدات عینی تیم کارشناسی در مراحل اولیه گویای این حقیقت بود که در این واحد صنفی چند ده‌هزار دستکش لاتکس نگهداری می‌شده است.

به سرعت ماجرا به مقام قضایی منعکس و در پی آن دستور توقیف محموله و تحویل آن به نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده شد. در همین حال مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان و عملیات ویژه فرماندهی انتظامی مشهد هم برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وقتی کار شمارش موجودی محموله دپو شده در انبار پلاستیک‌فروشی به اتمام رسید، مشخص شد حدود ۸۷هزار دستکش بیمارستانی در آنجا نگهداری می‌شده است.

همچنین استعلامی از سامانه جامع انبارها گرفته شد و معلوم شد محموله در این سامانه ثبت نشده است. پس از اتمام مراحل بازرسی و تنظیم صورتجلسه‌های مورد نیاز، ۸۷هزار دستکش مکشوفه طبق دستور مقام قضایی تحویل نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد تا هرچه سریع‌تر بین مراکز درمانی که با کمبود این کالا مواجه هستند، توزیع شود. پس از انجام این کار دیگر مراحل مورد نیاز برای ارسال این پرونده به دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان در حالی که روی صحبتش با شهروندان بود، عنوان کرد: از ابتدای آغاز اقدامات درمانی برای مقابله با کروناویروس متأسفانه برخی سودجویان دست به احتکار، گران‌فروشی و ... اقلامی زدند که در پیشگیری از این ویروس مؤثر هستند. از سوی دیگر خوشبختانه همشهریان عزیز با دقت برخی اقدامات سودجویانه را رصد می‌کنند و به بازوی یاری‌رسان خادمان خودشان در معاونت بازرسی سازمان صمت تبدیل شده‌اند و با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی که از برخی سودجویی‌ها دارند و تماس با شماره ۱۲۴، موجب شده‌اند تعداد زیادی کالا مانند ماسک، محلول‌های ضدعفونی‌کننده و ... از انبارهای مخفی کشف شود.

امیدوار هستیم همشهریان عزیز با همین دلسوزی همچنان کمک حال ما باشند تا فضای جولان‌دادن برخی افراد منفعت‌طلب را سد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.