قدس آنلاین- رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

۳۵۱۳ نفر مبتلا شدند؛ تعداد۱۰۷ هموطن جان باختند؛ ۷۳۹ نفر بهبود یافتند/گیلان در وضعیت هشدار

قدس آنلاین-گروه استان ها: کیانوش جهان پور در آخرین روز هفته درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت‌شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبودیافته‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تأثیر مثبت این کار را تا هفته آینده درروند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

گیلان در وضعیت هشدار

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت بیماری کرونا در گیلان هشدار داد : خطر شیوع ویروس کرونا در سراسر استان بسیار بالاست و همه درخطرند.

 دکتر مهدی شادنوش اظهار داشت : با توجه به شرایط وخیمی که هم‌اکنون در بحث شیوع ویروس کرونا در استان داریم مردم جز در موارد بسیار اضطراری از منزل خارج نشوند.

آذربایجان غربی تلفات ندارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان گفت: مورد فوتی براثر بیماری کرونا در استان وجود ندارد و مردم به شایعه‌ها توجه نکنند.

علی افشانی افزود: آزمایش مربوط به سه مورد فوتی در استان که مشکوک به کرونا بودند، به تهران ارسال و نتیجه ۲ مورد آن منفی اعلام شد.

وی اضافه کرد: نتیجه یک مورد دیگر نیز هنوز دریافت نشده است و در صورت اعلام نتیجه مثبت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بسیج دانشجویان قائم شهر برای تولید ماسک

یک گروه جهادی وابسته به سازمان بسیج دانشجویی قائم‌شهر در یک حرکت خیرخواهانه دست به تولید ماسک زدند تا این ملزومات را در میان مراکز بهداشتی و مردم توزیع کنند.

این گروه ۲ کارگاه خیاطی را در سطح شهر قائم‌شهر ایجاد کرده است اما به دلیل کمبود خیاط هم‌اکنون یک کارگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

بسیج مردمی در بوشهر

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: ۱۷ هزار ماسک و مواد ضدعفونی در بین نیازمندان شهرستان بوشهر توزیع‌شده است.

سرهنگ غلامرضا شهابی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری گروه‌های جهادی شهید بهمنیاری، شهید احمدی جوان و شهید برونسی اقدامات خوبی در دو مرحله در شهرستان بوشهر انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این اقدام ۱۱۰ بسیجی در سه گروه ما را یاری دادند اضافه کرد: ۱۳ مدرسه، ۱۷ مسجد، ۵۷ عابر بانک در خیابان‌ها و محله‌های عاشوری، هلالی و شهر چغادک پاک‌سازی و ضدعفونی شد.

تعطیلی اقامتگاه‌های بومگردی سمنان

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تمام اقامتگاه‌های بومگردی و رستوران‌های بین‌راهی استان به منظور شکست ویروس کرونا تعطیل شد.

مهدی جمال اظهار داشت: فقط چهار مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی بنا بر اضطرار با رعایت نکات بهداشتی بر اساس دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مسافران جاده‌ای خدمات ارائه می‌دهند.

تعطیلی بقاع متبرکه هرمزگان

با شیوع کروناپس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های هرمزگان، اکنون با تصمیم ستاد استانی مقابله با این بیماری بقاع متبرکه استان هم تا زمان نامشخصی تعطیل شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار داشت: این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین شهروندان اتخاذشده است.

اسکان مسافران نوروزی در ایلام ممنوع است

استاندار ایلام گفت: جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن ممنوع است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: مسافران نوروزی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به ایلام سفر نکنند.

ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح "آرامش بهاری" در زنجان شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح "آرامش بهاری" در بقاع متبرکه این استان شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود:  ۹ سال است که طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در حال اجرا است، ولی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا امسال به‌جای این طرح برپایی ایستگاه‌های سلامت را در بقاع متبرکه خواهیم داشت و با توجه به اینکه اعزام مبلغ از قم نخواهیم داشت، ایستگاه سلامت در بقاع شاخص که پرتردد است، برپا خواهد شد.

تعداد مبتلایان

بنا بر آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد یک هزار و ۳۵۲ نفر در تهران، ۳۳ نفر در گیلان، ۳۸۶ نفر در قم، ۲۳۸ نفر در اصفهان، ۱۸۰ نفر در مرکزی، ۱۲۱ نفر در مازندران، ۶۰ نفر در سمنان، ۳۷ نفر در گلستان، ۶۵ نفر در آذربایجان شرقی، ۲۶ نفر در اردبیل، ۱۰ نفر در آذربایجان غربی، ۱۶ نفر در همدان، ۱۸ نفر در کردستان، ۲۲ نفر در کرمانشاه، ۱۱ نفر در ایلام، ۱۵ نفر در خراسان جنوبی، ۳۰ نفر در لرستان، ۶۳ نفر در خوزستان، ۶۸ نفر در فارس، ۱۳ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، ۳ نفر در بوشهر (اولین موارد ثبت‌شده)، ۱۵ نفر در زنجان، ۱۱۱ نفر در قزوین، ۱۷۳ نفر در البرز، ۹ نفر در چهارمحال و بختیاری، ۷ نفر در یزد، ۱۸ نفر در کرمان، ۱۹ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸۹ نفر در خراسان رضوی و ۳ نفر در خراسان شمالی از ابتدا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.