مسئولان برخی استان‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، اعلام کردند که امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی را نخواهند داشت.

این استان ها امسال به مسافران نوروزی خوش آمد نخواهند گفت!

قدس آنلاین: با توجه به شیوعویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور و نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، مسئولان برخی استان‌ها اعلام کردند امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی را نخواهند داشت.

استان اصفهان

 عباس رضایی، استاندار اصفهان گفت :امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد، این اقدام برای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

همچنین شهرداری قمصر اعلام کرد: ورود گردشگران داخلی و خارجی در پی شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس تا اطلاع بعدی به این شهر ممنوع است.

پیش از این نیز شهرداری نیاسر هم از ممنوعیت ورود گردشگران به این شهر خبر داده بود.

استان اردبیل

 اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: به منظور عزم ملی در شکست ویروس کرونا و حفظ جان میهمانان عزیز و شهروندان گرامی در ایام نوروز، امسال کلیه مراکز اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر ها، مراکز گردشگری و آب درمانی ها تعطیل است.

استان مازندران

 احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران گفت: ایجاد هرگونه کمپ‌ عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضای روباز ممنوع است و مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی از پذیرش مسافر باید خودداری کنند.

استان گیلان

 ارسلان زارع، استاندار گیلان  گفت: در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

 استان یزد

  عباسعلی دانا فر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:  به دلیل میهمان ناخوانده کرونا ویروس، مرکز خدماتی، رفاهی فرهنگیان، سالن‌ها و رستوران‌ها، خانه معلم شهید دادرس، زائرسرای دانش تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

مقرر شد مرکز خدمات درمانی و آموزشی فرهنگیان تا پایان سال به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه دهد.

استان کرمانشاه

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت:  به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا آمادگی پذیرش مسافرین نوروزی در کرمانشاه را نخواهیم داشت.

همچنین امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.

همچنین امیر شاه آبادی،فرماندار هرسین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازدید گردشگران و مسافران از مجموعه جهانی بیستون ممنوع است.

 این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

استان بوشهر

گراوند، استاندار بوشهر گفت: هرگونه کمپ شهرداری‌ها و نصب چادر در سواحل و دیگر مکان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند. همچنین اجاره خانه‌های مبله در استان  تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

استان هرمزگان

علی ابراهیمی معینی، مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش گفت:مطابق مصوبه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در جزیره کیش مورخ ۱۴ اسفند، واگذاری هر گونه منزل مسکونی به صورت اجاره شبانه و ساعتی (موقت) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

استان گلستان

حق شناس، استاندار گلستان گفت: هرگونه حضور مردم در روزهای پنج شنبه و جمعه در تفرجگاه‌هایی نظیر النگدره و ناهارخواران ممنوع است چراکه هرگونه تجمعی می‌تواند موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود، همچنین پذیرش مسافر در تمامی مدارس و مهمانپذیرهای ادارات در ایام نوروز ممنوع است.

استان فارس

اسکندرپور، شهردار شیرازگفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا در نوروز ۹۹ پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در پارک ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها ممنوع است.

طی سال‌های پیشین بوستان‌ها و کمپ‌های اقامتی شیراز پذیرای تعداد بسیاری از هموطنان بود، اما در نوروز ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد و علاقه‌مندان به سفر به شیراز می‌توانند در ماه‌های آینده و پس از عبور از بیماری کرونا به این شهر سفر کنند.

استان ایلام

سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام گفت:جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن ممنوع است.

او از همه مسافران نوروزی داخل و خارج استان خواست سفرهای نوزوزی خود را به زمانی دیگر و وقتی که موج کرونا فروکش کرد موکول کنند و در این ایام در استان محل سکونت خود باشند.

استان خراسان رضوی

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اقامت مسافران نوروزی را در واحدهای غیررسمی اقامتی از جمله اماکن ورزشی و گردشگری، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، اقامتگاه‌های دولتی و زائرسراها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی را در تعطیلات نوروز ممنوع اعلام کرد.

استان سمنان

علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت:علی رغم آمادگی همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروز ۹۹، بدلیل مقابله با شیوع کرونا یروس و حفظ جان مردم، با پوزش از عموم مردم اعلام می‌دارد: امسال شرایط پذیرایی از مسافران ارجمند را نداریم و از تمام هموطنان گرانقدر درخواست می‌کنیم از سفر به "استان سمنان" خودداری کنند.

استان سیستان و بلوچستان

ابوذر کوثری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تمامی مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و مکان‌های گردشگری در ایام عید نوروز تعطیل و پذیرش هر گونه مسافر و میهمان در این مکان‌ها ممنوع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.