معاون شورای هیات‌های مذهبی مشهد گفت: از هفته گذشته بنا به توصیه مسوولان بهداشت و سلامت و با تاکیدات آنها و تایید علمای شهر همه دسته‌ها و اجتماعات مذهبی تعطیل شده‌اند زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس تشکیل اجتماعات است بنابراین در شب ولادت امام علی(ع) نیز هیچ‌گونه اجتماعی در مشهد تشکیل نخواهد شد.

هیچ‌گونه اجتماعی در شب ولادت امام علی(ع) در مشهد تشکیل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی حیدری فرد افزود: همچنین هیچ ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد تشکیل نخواهد شد و مجوزی هم داده نشده است و هیاتها و حسینیه‌ها نیز در این خصوص همکاری لازم را انجام داده اند.

وی ادامه داد: در شب ولادت امیرالمومنین(ع) برنامه های مختلف و متفاوتی با سالهای گذشته انجام خواهد شد به طور مثال در هزار مسجد محلات شهر مشهد خودروهایی مجهز به بلندگو اقدام به پخش مولودیهایی متناسب با این شب خواهند کرد و در محدوده خود حرکت خواهند نمود.  

معاون شورای هیات‌های مذهبی مشهد گفت: در ۱۱۰ نقطه شهر هم برای نورافشانی اقدام می‌شود. همچنین پویش هیات تعطیل نمی شود را به سمت خانواده‌ها برده ایم به این صورت که در ساعات نورافشانی خانواده ها می توانند با رفتن به پشت بام منازل خود نورچراغ قوه موبایل خود را روشن کرده و آن را تکان دهند و هیاتهای مذهبی نیز در فضای مجازی برنامه های مختلفی برای اعضای خود خواهند داشت.

بیانیه سه نفر از علمای مشهد

سه نفر از علمای مشهد و اساتید درس خارج حوزه علمیه خراسان نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت، با ارسال بیانیه‌ای از مردم خواستند که از برگزاری مراسم و مجالس و اجتماعات خودداری کنند.

آیات عظام سیدجعفر سیدان، مصطفی اشرفی شاهرودی و مهدی مروارید در بیانیه خود به عموم مردم سفارش کردند برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و تشدید عوارض و قطع چرخه آن از اجتماعات اعم از مراسم و مجالس شادی و عزا خودداری کنند و در شرایط فعلی، محیط خانه را به عبادت، دعا و توسل به معصومین(ع) متبرک کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.