دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

۱۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی بستری شدند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: ۴۷۶ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.
وی اضافه کرد: ۶۱۸ نفر از کل بیماران دچار سندرم حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه تحت پوشش سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.
دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستانهای شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشهد بستری هستند.
انجیدنی افزود: تعداد بیماران بدحال مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در حال افزایش است و اکنون ۸۰ بیمار  بد حال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبتهای تخصصی قرار دارند.
وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.
دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۲۵ مبتلا به ویروس کرونا پس از مشهد بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.
انجیدنی افزود: اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است و مردم بدانند در مقطع حساسی قرار داریم از این رو از خانه بیرون نیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.
به گفته وی، شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.
 هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت شش و نیم میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و نیشابور خدمات رسانی می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.