مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۷۸۶ نفر از امدادگران، داوطلبان، جوانان، نجاتگران و پرسنل هلال احمر این استان در زمینه پیشگیری از کرونا و نحوه آموزش آن به سایرین تعلیمات لازم را فرا گرفتند.

۳۷۸۰ امدادگر خراسانی در زمینه پیشگیری از کرونا آموزش دیدند

به گزارش قدس آنلاین،  سیدمجتبی احمدی افزود: این آموزشها در ۲۵ شهرستان استان تحت عنوان دوره آموزشی پیشگیری و آشنایی با بیماری کرونا برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا از پرسنل هلال احمر ۱۷۳ نفر، از جوانان دو هزار و ۶۸۷ نفر، از داوطلبان ۵۸۷ نفر و از نجاتگران ۳۳۹ نفر این آموزشها را فرا گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: این جمعیت آموزش دیده به تمامی گروه‌ها و اقشار مردمی آموزشهای لازم را ارائه می‌دهند.

احمدی با بیان اینکه در کارگروه اجتماعی و سلامت استان وظیفه خاص دیگری بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته نشده است افزود: در جهت حفاظت از سرمایه‌های اجتماعی،  بدنه اجتماعی هلال احمر شامل اعضا، داوطلبان و جوانان به گروه‌ها و اقشار مختلف مردم آموزش‌های لازم را ارائه می‌ دهند.

وی اضافه کرد: چندی پیش نیز سامانه آموزش پیشگیری از کرونا به آدرس http://corona.irimc.org از سوی جمعیت هلال احمر جهت شرکت مردم در دوره آنلاین آموزشی مقابله با کرونا راه اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: فایل‌های آموزشی ارائه شده در این دوره‌ها یا از سوی جمعیت هلال احمر و یا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است.

احمدی افزود: جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی آماده هر گونه همکاری با دستگاه‌های متولی سلامت مردم در زمینه مقابله با بیماری کروناست.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.
بر اساس اعلام مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است و مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.