معاون امور بازرگانی سازمان صمت خراسان رضوی گفت:‌ شرکت‌هایی که مواد شوینده تولید می‌کردند و یا برخی از شرکت‌های دارویی، در حال تغییر خط تولید خود به سمت محلول‌های ضدعفونی‌کننده هستند.

تغییر خط تولید شرکت‌ها برای تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده

به گزارش قدس آنلاین،  علی غفوری مقدم  در خصوص ظرفیت تولید محصولات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: برخی از شرکت‌ها مشغول تولید این محصولات هستند و بعضی از شرکت‌ها نیز به جهت عدم نیاز بازار به این محصولات پیش از این، تولید نداشتند. اما اکنون در حال پیگیری هستیم تا شرکت‌هایی که تولید داشتند با افزایش ظرفیت و شرکت‌هایی که نیاز به حمایت جهت مرتفع شدن مشکلات خود برای تولید دارند، با کمک سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت‌های شهرک صنعتی، مجدداً اقدام به تولید کنند.

تولید روزانه ۹۰ هزار ماسک در استان

غفوری مقدم در خصوص واحدهای تولید ماسک در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر دو واحد فعال تولید ماسک در استان داریم که یکی روزانه حدوداً ۶۰ هزار و دیگری حدود ۲۷ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند. واحد دیگری نیز داریم که در حال انتقال ماشین‌آلات خود به استان است تا به زودی به تولید ماسک بپردازد.

وی با بیان اینکه دو واحد تولیدی داریم که روزانه حدوداً ۱۵ هزار لیتر الکل تولید می‌کنند، اظهار کرد: سعی داریم تا میزان تولید این واحدها را افزایش دهیم؛ همچنین برای تأمین نیاز مردم با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از دیگر استان‌ها نیز الکل وارد کنیم، زیرا در شرایط فعلی میزان مصرف این ماده به جهت پایه اصلی محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده افزایش پیدا کرده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مورد محلول‌های ضدعفونی کننده، ابراز کرد: واحدهای تولید این محلول‌ها شامل واحدهای تولیدی و واحدهایی که در حال تغییر خط تولید خود هستند، می‌شود. برای مثال شرکت‌هایی که مواد شوینده تولید می‌کردند، اکنون در حال تغییر خط تولید خود به سمت محلول‌های ضدعفونی‌کننده هستند. همچنین برخی از شرکت‌هایی که به تولید مواد دارویی می‌پردازند، اکنون بخشی از ظرفیت خود را به این محصولات اختصاص داده‌اند.

در حوزه تولید محلول‌های ضدعفونی کننده شرایط خوبی در استان داریم

غفوری مقدم با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه تولید محلول‌های ضدعفونی کننده شرایط خوبی در استان داریم، بیان کرد: حتی واحدهایی در سطح استان داریم که سعی دارند به این خط تولید اضافه شوند اما چون نیاز به الکل داریم، سعی می‌شود تا ابتدا میزان الکل مورد نیاز را تأمین کنیم. در حال حاضر حدود هشت واحد تولیدی در استان، به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده دست می‌پردازند.

وی در خصوص تولید دستکش در استان نیز بیان کرد: طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد، در حال حاضر یک واحد تولیدی با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۸۰ هزار دستکش در استان فعالیت می‌کند.

غفوری مقدم در خصوص توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز در سطح استان بیان کرد: در استان ستادی به نام، ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده است که کمیته تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز برای مقابله کرونا در سطح استان، زیر مجموعه آن است. این کمیته به‌طور مستمر در حال تشکیل جلسه است که دستگاه‌های مختلفی نیز عضو آن هستند. اما محوریت توزیع این اقلام با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و چند شرکت پخش دارویی مدیریت توزیع آن‌ها را برعهده دارند.

وی افزود: البته نظارت بر امور این شرکت‌های پخش دارویی با سازمان صنعت و معدن استان است. بخشی از اقلام مانند الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده به طور روزانه توزیع می‌شوند و ما بازرس‌هایی را در محل‌هایی توزیع محصولات می‌فرستیم تا فرآیند توزیع الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده را بازرسی کرده و مطمئن شوند تا محصولات به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

ممنوع بودن صادرات اقلام بهداشتی در شرایط فعلی

غفوری در انتها گفت: به جهت تأمین نیاز کشور تعرفه واردات ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده و لباس‌های مخصوص آنها برای ورود به کشور صفر و صادرات آنها نیز ممنوع شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.