معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: هرچند براساس دستورالعمل استانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مهدهای کودک استان تعطیل شده‌اند اما چون کودکان در اسفندماه ثبت نام بودند باید شهریه این ماه توسط والدین پرداخت گردد.

لزوم پرداخت شهریه اسفندماه مهدکودک‌ها

به گزارش قدس آنلاین،  غلامحسین حقدادی اظهار کرد: بین والدین و مدیر مهدکودک در هنگام ثبت نام قراردادی به امضاء رسیده که در آن ذکر شده حتی اگر یک روز از ماه فرزندشان را به مهد ببرند شهریه آن ماه را باید به صورت کامل پرداخت کنند و این مطلب بین دو نفر پذیرفته شده است.

وی عنوان کرد: والدین برای هر ماهی که نخواهند فرزند خود را به مهدکودک ببرند باید از ماه قبل آن به مدیر مهد اعلام کنند و در این صورت الزامی هم به پرداخت شهریه نیست، ولی چون اسفند بچه‌ها ثبت‌نام بودند و از قبل هم اعلام نشده و از سویی تعطیلی پیش آمده براساس تصمیم دستورالعمل سراسری بوده، باید شهریه توسط والدین پرداخت گردد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکلات برای خانم‌های کارمندی است که چون خودشان تعطیل نشدند، باید یا برای فرزندشان پرستار بگیرند و یا به گونه دیگری کودکشان را نگهداری کنند.

وی مطرح کرد: تعطیلی مهدها تابع دستور رئیس ستاد کرونای هر استان، و به طور طبیعی مسئولیت تعطیلی مهدها در خود بهزیستی متوجه خود مدیر کل است که از ستاد استان دستور می‌گیرد، بنابراین تا زمانی که این ستادها دستور ندهند مهدکودک‌ها بسته خواهند بود.

حقدادی عنوان کرد: بیشتر کمبودها در مهدهای کودک متوجه ماسک، دستکش و ژل است، اگر کودکان حضور پیدا کنند قطعأ با کمبود مواجه خواهیم شد، ولی در حال حاضر با توجه به اینکه مهدها تعطیل هستند مشکلی نیست.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از جمله نحوه ضد عفونی کردن و فعالیت‌ها برای روش‌های مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در همان روزهای اول برای تمامی مهدها فرستاده شده و باید برهمان اساس عمل کنند.

حقدادی گفت: در حال حاضر مهدکودک‌های شهری و روستایی داریم، مهدهای شهری پنج ستاره دارند که شامل بدون ستاره و یک تا ۴ ستاره می‌شود، همچنین مهدهای روستایی نیز سه سطح دارند، مهدهای کلان شهرها هم با دیگر شهرها متفاوت هستند، مجموع این‌ها منجر می‌شود به ۴۵ مدل شهریه برای مهدهای مختلف سطح استان که دستورالعمل آن خرداد یا حداکثر تیرماه هر سال به صورت بخشنامه ارسال می‌شود.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، خوشبختانه مدیران مهدکودک‌ها همکاری بسیار خوبی دارند و حتی از آن شهریه اعلام شده هم پائین‌تر دریافت می‌کنند، به خصوص در مهدکودک‌های روستاها و و حاشیه شهر که این مسئله به شدت ترویج شده است.

حقدادی یادآور شد: برای اینکه ارتباط عاطفی، آموزشی، حمایتی و مراقبتی بین کودکان و مربیان مهد قطع نشود به ‌روش‌های مختلف به نحوی ارتباط را حفظ کنند، البته این اقدام یاری خانواده و مهدها را می‌طلبد تا استرس و خستگی بچه‌ها در خانه کمتر شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون در هزار و ۳۲۰ مهد کودک استان خراسان حدود ۷۰ هزار کودک آموزش می‌بینند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.