مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پسماندهای عفونی تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی نظیر مطبها و درمانگاههای شهر مشهد پس از جمع‌آوری ضد عفونی و بی‌خطرسازی می‌شود.

تمام زباله‌های عفونی مراکز درمانی مشهد بی‌خطرسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: این زباله ها پس از این مرحله توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد دفع بهداشتی می شوند.
 وی اضافه کرد: مراکز درمانی دارای زباله های عفونی شامل بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی در این خصوص با  شرکت های خصوصی مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست قرارداد دارند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکتهای بی خطر سازی زباله عفونی نسبت به جمع‌آوری آنها به صورت بهداشتی و مکانیزه اقدام می کنند.
حسنی افزود: برخی از مراکز درمانی نظیر مطب‌های روانپزشکی و تغذیه که زباله های عفونی ندارند نیازی به انعقاد قرارداد با شرکت های بی‌خطرسازی زباله های خود ندارند ولی برای بقیه مراکز درمانی این اقدام الزامی است.
وی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص رهاسازی زباله های عفونی یکی از درمانگاه‌های سطح شهر مشهد گفت: بررسی ها نشان می دهد که درمانگاه مربوطه که متعلق به یکی از نهادهاست با شرکتهای بی خطرساز زباله عفونی قرارداد دارد و نیازی به این اقدام نبوده است.
او اضافه کرد: در حال بررسی صحت و سقم این ویدئو هستیم چرا که ممکن است انتشار آن با اهداف مغرضانه و تخریب در شرایط شیوع ویروس کرونا صورت گرفته باشد.

دفن عفونی تمام زباله های بیمارستانی

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط فعلی تمام زباله های عفونی و عادی بیمارستان‌ها به صورت زباله‌های عفونی دفن می‌شود.
سید محسن رهنمایی افزود: نیروهای مناطق شهرداری نیز بر موضوع جمع‌آوری پسماند نظارت دارند و هر کجا مشاهده کنند که زباله های بیمارستانی به صورت عادی جمع‌آوری می‌شود به بیمارستانهای خاطی اخطار داده می‌شود.
وی با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص رهاسازی زباله های عفونی یکی از درمانگاه‌های سطح شهر مشهد ادامه داد: طبق پیگیری های صورت گرفته به این مرکز درمانی اخطار داده شد.

بر  اساس آمار پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ماهیانه ۵۰ تن پسماند عفونی در کلانشهر مشهد که دارای بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ثابت است ساماندهی می شود.
این میزان پسماند عفونی طی هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با نظارت این اداره کل از مطب پزشکان، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در این کلانشهر جمع آوری و ساماندهی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.