سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: امروز نشستی در قطر برگزار شده است که نمایندگان ما در آنجا حضور دارند و فکر می‌کنم خروجی این نشست این باشد که دیدارهای تیم ملی در فروردین با تعویق مواجه شده و به شهریور موکول شود.

من با هیچ آقازاده‌ای در ارتباط نیستم

قدس آنلاین:  ایرنا نوشت: ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه سابقه مدیریتی چندانی ندارد، اظهار داشت: در این خصوص هیات رییسه و رییس فدراسیون تصمیم گرفتند. ضمن آنکه در داخل اساسنامه در خصوص بحث سرپرستی قانونی وجود ندارد. در مباحث ورزشی و در حال حاضر به من تکلیف شده و ۱۵ ماه است که در فدراسیون فوتبال حضور دارم.

وی درباره اینکه به او لقب ماشین امضا داده اند؛ خاطرنشان کرد: یک مدت همه در مورد این موضوع صحبت می‌کردند. همه می‌گفتند طبق ماده ۶۰ ایراداتی وجود دارد ولی سعی می‌کردم وقت بگذارم تا در بحث اجرایی کارها را خوب پیش ببرم. در سال گذشته پنج بار میزبان بازی‌های آسیایی بودیم که این موضوع بی سابقه بوده است. صفر تا صد این کار را بچه‌های فدراسیون فوتبال انجام دادند. آخرین بحث هم برگزاری انتخابات است که بدون مشکل کار را پیش بردیم. 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات به وجود آمده در یک سال و نیم گذشته در فدراسیون فوتبال گفت: حتما می‌دانید که بعد از جام ملتهای آسیا کی‌روش از تیم ملی جدا شد و  بعد از او ویلموتس به تیم ملی آمد. سپس مهدی تاج از فدراسیون جدا شد که همه اینها پروسه بزرگی بود. الان هم که بحث کرونا و اساسنامه پیش آمده است. همه این مسائل در یک سال و نیم گذشته فشار سنگینی را به فدراسیون وارد کرده است. باید قبول کنیم که در تحریم هستیم و همه کشورها کمپینی درست کردند که به کشور ما از طریق ورزش و فوتبال به ایران فشار وارد کنند.

وی درباره تعطیلی مسابقات لیگ برتر تا پایان اسفندماه، بیان داشت: فدراسیون و سازمان لیگ مسوول برگزاری مسابقات هستند ولی تصمیم‌گیری در خصوص لغو بازی‌ها به مباحث امنیتی بر می‌گردد و از حیطه اختیارات ما خارج است. بیانیه ستاد ملی مبارزه با کرونا این بود که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود ولی وقتی دیدیم حتی همسران بازیکنان پیام می‌دهند که دیدارها لغو شود تصمیم گرفتیم  پیگیری کنیم و حتی نامه نوشتیم که مسابقات فعلا به حالت تعلیق در بیاید. اگر بیماری از کشور ما خارج شود از ۱۴ فرودین بازی‌ها از سر گرفته خواهد شد و ان‌شاالله لیگ را هم به پایان می‌رسانیم.

شکوری درباره دیدارهای تیم ملی و لغو آنها، گفت: روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و امروز هم نشستی در قطر برگزار شده است که نمایندگان ما در آنجا حضور دارند. فکر می‌کنم خروجی این نشست این باشد که بازی های تیم ملی در فروردین به تعویق افتاده و به شهریور ماه موکول شود. شیوه به این شکل است که مسابقات به ترتیبی که الان هست برگزار شود. درخواست ما دقیقا این بوده که اگر قرار است بازی‌ها عقب بیفتد به همین ترتیب فعلی باشد.

وی در خصوص قرارداد ویلموتس و ماجرای شکایت او اذعان داشت: در این قرارداد ۲ نکته لحاظ شده که به نفع ما است. این موضوع را اشاره کردیم که قرارداد در شرایط تحریم‌ها امضا شده و اینکه هر کدام از طرفین خواستار فسخ شوند باید سه ماه غرامت بدهد. البته ویلموتس مدعی است که این بند را در قرارداد ندیده است! ضمن آنکه باید بگویم که ویلموتس از تیم ما جدا شده و او خواستار فسخ شده است نه ما. در آن زمان (پیش از بازی با عراق) برای انتقال پول دچار مشکل بودیم و بارها از فیفا درخواست کرده بودیم مطالبات سرمربی تیم ملی را از حسابمان پرداخت کند اما آنها قبول نکردند. همین موضوع به ما کمک می‌کند. اگر ما قبل از بازی با عراق به او می‌گفتیم که به تهران سفر نکند چون پولش را نداده بودیم شاید برای ما دردسر می‌شد ولی وقتی او آمد و روی نیمکت نشست خود این موضوع به کمک ما خواهد آمد. ما دفاعیات خودمان را ارسال کردیم ضمن آنکه شکایت هم کردیم چون بیش از سه ماه غرامت به وی پرداخت شده است. منتظر هستیم تا ببینیم دادگاه چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که میزان بدهی فدراسیون فوتبال مشخص است یا خیر؟ گفت: بله، تقریبا رقم دقیقی را داریم ولی الان اعلام نمی‌کنم. هر کدام از عزیزان ریاست فدراسیون را بپذیرند همه نقاط ضعف و قوت را در قالب یک پکیج به فدراسیون جدید خواهیم داد. امیدوارم با انتخاب رییس جدید دوباره همان تیم اول آسیا باشیم. اگر بدهی ویلموتس را حساب کنیم شاید به عددی که شما گفتید (۲۰۰ میلیارد تومان) برسد ولی بدهی فدراسیون از ۱۴۰ میلیاردی که می‌گویند خیلی پایین‌تر است.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره تبلیغات محیطی و حق پخش باشگاه ها افزود: وقتی استقلال در ورزشگاه آزادی بازی کند باید در طول فصل برای هر بازی ۳۰۰ میلیون پرداخت کند. در حال حاضر هم اگر اشتباه نکنم بخشی از رقم تبلیغات محیطی به حساب باشگاه‌ها واریز شده است. سال گذشته از تبلیغات محیطی درآمد بسیار خوبی داشتیم ولی باید حق پخش هم حل شود. در کل دنیا حداقل درآمد باشگاه‌ها ۶۰ درصد است. تا زمانی که این موضوع حل نشود نه تنها امسال بلکه با مشکل بدهی‌های زیاد رو به رو خواهیم شد. امسال فکر می‌کنم جزو معدود سالهایی بود که از نظر تبلیغات محیطی قرارداد خوبی بستیم و همه چیز در خود سازمان لیگ انجام شده و مثل گذشته نبوده که کارگزار خودش سهمی را پرداخت کند. به نظرم بعد از ۱۴ فروردین ماه باشگاه‌ها حق پخش تبلیغاتی را دریافت می‌کنند.

وی درباره انتقادهای وارد شده به اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان داشت: بر اساس همین اساسنامه به خود من انتقاد شده و خیلی ایرادات گرفته شده است. نه تنها اساسنامه فدراسیون ما و کلیه کشورها هر ۲ سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. موافق صددرصد بازبینی این اساسنامه هستم ولی الان زمان این کار نیست. الان فدراسیون سرپرست دارد ولی اگر رییس فدراسیون انتخاب می‌شد او می‌توانست تعهد بدهد که این اسانامه را اصلاح می‌کند.از زمانی که من آمدم ۲ نفر از فیفا و یک نفر از ای‌اف‌سی به تهران آمدند و با ما جلسه گذاشتند. آنها ایراداتی گرفتند که بسیار محدود است. اگر هیات رییسه اجازه بدهد می‌توانیم اساسنامه و ایرادات پیشنهادی فیفا را به نمایش بگذاریم. ایراد فیفا این است که وزیر و معاونش و همچنین عضوی که در ای‌اف‌سی داریم نباید رای بدهند. اگر از همین امروز بخواهیم کار اصلاح را آغاز کنیم ابتدا آن را باید به مجمع بدهیم و اگر آنها موافق بودند آن را مصوب کنند.واقعا پروسه اصلاح اساسنامه طولانی است و به تاریخی که ما اعلام کردیم نخواهد رسید.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در نشستی که ما با نمایندگان فیفا و ای‌اف‌سی داشتیم درباره همه بندها صحبت شده است. به این موضوع هم اشاره کنم مکاتباتی که آنها با ما انجام دادند تنها از طریق ایمیل با مسوول بین‌الملل ما بوده است و هیچکدام از این ارتباطات با من یا سرپرست فدراسیون صورت نگرفته است.الان چندین سال است که دولت می‌خواهد این اساسنامه را مصوب کند ولی اتفاق نیفتاده است. در نامه جدید فیفا اشاره شده که حتما باید اصلاحات انجام و سپس انتخابات برگزار شود. ما دوباره نامه‌ای را ارسال کردیم و منتظر جواب هستیم اما فعلا جوابی نیامده است. قرار بود انتخابات در اردیبهشت برگزار شود اما وقتی مهدی تاج رفت باعث شد تا زمان برگزاری انتخابات را جلو بیندازیم. اگرفیفا با نامه جدید و درخواست ما موافقت نکند قطعا باید به سمت اصلاح اساسنامه برویم.

شکوری در پاسخ به این سوال که آیا از کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال خواسته شده تا مصاحبه نکنند یا خیر تصریح کرد: ما از این عزیزان خواستیم از توهین، افترا و مناظره‌هایی که باعث تخریب دیگر کاندیدا شود ممانعت کنند. فکر می‌کنم سابقه مناظره‌های قبلی نشان می‌دهد که اقدام ما اشتباه نبوده است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون با اشاره به اینکه گفته می‌شود ۴۷ ایراد از اساسنامه گرفته شده است و همچنین برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۵ اسفندماه اظهار داشت: من خودم این ۴۷ موردی که می‌گویند را ندیده‌ام. چند بحث هست که مثلا ارکان قضایی فدراسیون  از چارچوب خودش انتخاب شود و موارد دیگری که اصلا به ۴۷ مورد نمی‌رسد. من فکر می‌کنم طی این هفته اعضای مجمع تصمیم نهایی را خواهند گرفت که انتخابات فدراسیون برگزار شود یا خیر. حتی اگر فیفا هم تاکید نداشته باشد ما باید اساسنامه را به روز کنیم.مطمئن باشید هم من و هم فدراسیون و اعضای مجمع مشکلی با اصلاح اساسنامه ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیفا به حضور وی در کمیته صلاحیت ایراد گرفته است گفت: بله، البته داخل اساسنامه حال حاضر ما این موضوع ذکر شده است و ما بر خلاف اساسنامه اقدام نکردیم. مورد دوم این است که کمیته استیناف ما باید در مجمع مشخص شوند که این موضوع سلامت انتخابات را تائید می‌کند.

شکوری در پایان درباره شایعه پیرامون او که می‌گویند با رابطه به فدراسیون فوتبال آمده است گفت: من پسر آقای ساکت را تا به حال ندیدم. پسر مهدی تاج را هم بعد از چهار ماه حضور در فدراسیون دیدم. من با هیچ آقازاده‌ای در ارتباط نیستم. هر چه داشتم از خدا است و دوستانی مثل سعید دقیقی، نیما نکیسا و فراز فاطمی را دارم که از طریق همین فوتبال وارد فدراسیون شده‌اند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.