فرماندار گناباد گفت: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا و برای کاهش مخاطرات احتمالی از پذیرش مسافر و میهمان طی دو هفته آینده در این شهر معذوریم.

 از پذیرش مسافر و میهمان در گناباد معذوریم

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانیافزود: گنابادیها مردم بسیار میهمان نوازی هستند ولی برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تا بعد از رفع خطر شیوع این بیماری هیچ میهمان و مسافری را از سطح کشور و نقاط آلوده در این شهر نمی پذیریم.

وی ادامه داد: با توجه به مثبت بودن و وضعیت بیماری کرونا در شهرهای اطراف خطر ابتلا به این بیماری در گناباد افزایش یافته و مردم این شهر نیز از هر گونه سفر  به سایر نقاط و همچنین حضور در سطح شهر و مکانهای پر رفت و آمد و اجتماعات بپرهیزند.

وی تصریح کرد: به تازگی افرادی از یکی از استانهای پر خطر به گناباد سفر کرده بودند که به صورت ارشادی از آنان درخواست شد که این شهر را ترک کنند.

قربانی گفت: علاوه بر امکانات موجود در صورت شیوع کرونا در گناباد بیمارستان صحرایی در این شهر ایجاد می شود.

وی گفت: هیچ جلسه کارگروه گردشگری برای پذیرش مسافر در تعطیلات نوروز در گناباد برگزار نشده و جلسات برخی ادارات ذیربط به صورت تخصصی برای بررسی قابلیتهای موجود شهرستان بوده که هر چند وقت یک بار برگزار می شود.

فرماندار گناباد گفت: برگزاری این جلسات به معنای پذیرش مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز نیست و تا رفع خطر ویروس کرونا همه اماکن اقامتی و گردشگری تعطیل و از پذیرش مسافر معذورند.

قربانی گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین گناباد هیچ فرد و مسوولی به جز رییس دانشگاه علوم پزشکی حق اظهار نظر راجع به وضعیت و تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا را ندارد.

وی  افزود: هدف از تعطیلی  مدارس و دانشگاهها افزایش حضور شهروندان و خانواده ها در منزل برای پرهیز از خطر شیوع کرونا است ولی تعداد زیادی از مردم این مساله را جدی نگرفتند و برخی موارد شاهد ازدحام جمعیت در مناطق پر خطر و بافت مرکزی شهر هستیم.

او ادامه داد: با توجه به کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای پیشگیری مردم برابر ویروس کرونا در گناباد سه واحد تولیدی برای تولید این اقلام فعال شد و مقادیری ماسک نیز با هماهنگی اداره صنعت و معدن و تجارت تهیه و با اولویت جانبازان و افراد در معرض خطر توزیع می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم ضمن تاکید بر اینکه مردم به شایعات در خصوص بیماری کرونا توجه نکنند گفت: با یکی از پرسنل این دانشگاه که اقدام به انعکاس شایعات در این زمینه در فضای مجازی کرده بود برخورد و وی  اخراج شد.

دکتر جواد باذلی افزود: ۸۵ نفر با علائم بیماریهای تنفسی و مشکوک به کرونا در گناباد  طی چند روز گذشته مورد غربال گری قرار گرفتند که ۶۲ نفر ترخیص و ۲۳ نفر بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: آزمایشهای ۲۹ نفر برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شد که ۱۳ مورد آن منفی و بقیه در دست بررسی است و تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در گناباد گزارش نشده است.

او اضافه کرد: چهار ایستگاه تب سنجی در مبادی ورودی گناباد و بجستان مستقر می شوند و افراد در بدو ورود به این شهرها  معاینه و در صورت داشتن علائم مشابه کرونا برای درمان قرنطینه خواهند شد.

سه بخش با ظرفیت ۶۶ تخت برای درمان بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافت.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی  با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.