انتشار ویروس کرونا در دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی و اعمال محدودیت‌های دو کشور برای شهروندان یکدیگر باعث ایجاد تنش در روابط میان سئول و توکیو شده است.

«کرونا» عامل تنش میان ژاپن و کره‌جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، توکیو روز پنجشنبه اعلام کرد که مسافرانی که از کره‌جنوبی و چین به این کشور سفر می‌کنند در یک تاسیسات به خصوص به مدت 2 هفته در قرنطینه قرار می‌گیرند و مسافران فقط از دو فرودگاه«ناریتا» در توکیو و «کانزای» در اوزاکا می‌توانند وارد این کشور شوند.

دولت کره‌جنوبی نیز امروز اعلام کرد معافیت اخذ روادید برای شهروندان ژاپن را از نیمه شب 9 مارس (19 اسفند) تعلیق خواهد کرد و تمامی روادیدی که پیشتر صادر شده بود لغو می‌گردد.

به علاوه،‌ ژاپن برای تمام خارجی‌هایی که قصد دارند وارد این کشور شوند روند ورودی ویژه‌ای را در نظر گرفته است. توکیو پیشتر نیز اقدامات مشابه متعددی را در قبال کره‌جنوبی در نظر گرفته بود.

دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی نیز از تصمیم ژاپن در اعمال قرنطینه برای افرادی که از کره جنوبی به این کشور می‌آیند ابراز تاسف کرده و اعلام کرده که سئول نیز اقدامات احتمالی مشابهی را اتخاذ خواهد کرد.

در کره جنوبی تا کنون ابتلای 6 هزار و 593 نفر به ویروس کرونا ثبت شده و از این تعداد 43 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین 108 نفر از این تعداد نیز بهبود یافته‌اند.

در ژاپن نیز 1047 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که 696 نفر آنها مربوط به کشتی تفریحی «دیاموند پرینسس» است که در نزدیکی توکیو در قرنطینه قرار دارد.

تا کنون در 88 کشور جهان ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و کشورهای مختلف تدابیر متفاوتی را برای مقابله با انتشار این ویروس اتخاذ کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.