مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: کاهش شدید ذخایر خونی در شرایط خاص بهداشتی کنونی، بروز مشکل در تامین خون مورد نیاز برای بیماران را در این استان محتمل کرده است.

ذخایر خونی در خراسان رضوی به حداقل رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید عبدالهی افزود: وی افزود: اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی که وظیفه تامین خون ۶۰ بیمارستان را در سطح این استان بر عهده دارد هم‌اینک با کاهش شدید ذخایر خونی مواجه است.

وی در ادامه اظهارداشت: ادامه این روند کار خونرسانی را به بیمارستانها و بیماران نیازمند در خراسان رضوی با چالش مواجه خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی همچنین بر این نکته که "پزشکان اهدای خون را عامل انتقال ویروس نمی‌دانند" تاکید و بیان کرد: تمام تمهیدات بهداشتی لازم برای داوطلبان اهدای خون به منظور پیشگیری از انتقال ویروس اتخاذ شده لذا شهروندان داوطلب اهدای خون بدون هیچگونه نگرانی از این بابت، به یاری بیماران بشتابتد.

وی ادامه داد: در همین چارچوب اقداماتی نظیر "هدایت داوطلبان اهدای خون از طریق ثبت‌نام اینترنتی با هدف اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس، جلوگیری از تجمع انسانی در پایگاههای انتقال خون و ممانعت از اتلاف وقت اهداکنندگان" انجام شده است.

دکتر عبدالهی گفت: بر این اساس شهروندان داوطلب اهدای خون می‌توانند به پایگاه نوبت‌دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

وی افزود: تمام پایگاههای اهدای خون در مشهد همزمان با سالروز میلاد حضرت علی(ع) در روز ۱۸ اسفند برای دریافت خون از داوطلبان دایر هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: علاوه بر این، اتوبوس سیار اهدای خون هم در ورودی باب‌الرضا حرم مطهر رضوی برای پذیرش داوطلبان اهدا خون مستقر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.