هیئات مذهبی مشهد پس از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مقابله با این ویروس وارد عمل شده و مشغول به تولید ماسک و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و توزیع مواد خوراکی در حاشیه شهر شده‌اند.

هیئات مذهبی مشهد پای کار مبارزه با کرونا/ مصرف نذورات برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش قدس آنلاین، مسؤول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مشهد اظهار داشت: هیئات مذهبی پس از شیوع ویروس کرونا در مشهد مقدس، به‌صورت داوطلبانه اجتماعات را با توجه به توصیه‌های پزشکی تعطیل کردند.

علی قارونی در ادامه بیان کرد: روز پیش نیز هیأت محبان جوادالائمه (ع) که هر ساله با شاخه‌های گل خدمت امام رضا (ع) می‌رفتند، امسال با توجه تعطیلی مراسمات، گل‌ها را به همراه نذوراتی چون شکلات و آبمیوه به کارکنان خدوم و زحمتکش بیمارستان‌های مشهد هدیه کردند تا همبستگی خود را با مدافعان سلامت نشان دهند.

وی در رابطه با خدمات ارائه شده به کادر درمانی مشهد تشریح کرد: نزدیک به سه هزار عدد آب و بسته‌های قهوه به بیمارستان امام رضا (ع) فرستادیم و در روزهای آینده حدود ۱۲ هزار آب معدنی و قهوه برای کادر درمانی تهیه خواهیم کرد.

مسؤول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مشهد عنوان کرد: در راستای مقابله با بیماری کرونا یکی از هیئات ما به نام فاطمیه نزدیک به ۵۰ هزار عدد ماسک در فضایی بهداشتی دوخته‌اند که قرار است به سازمان علوم پزشکی مشهد هدیه کنند تا آنها به صلاح دید خود از ماسک‌ها استفاده کنند.

قارونی با اشاره به ادامه‌دار بودن فعالیت‌های خدماتی برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: پس از آماده کردن ماسک‌های دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی، قرار است به تولید ماسک ادامه داده و در مناطق آسیب‌پذیر حاشیه شهر توزیع کنیم.

وی افزود: از سه شب قبل، اعضای هیئات خیابان‌های اطراف حرم، را ضدعفونی می‌کنند چرا که رفت‌وآمد بیشتر است و نیاز به رسیدگی بیشتر دارد به طور مثال از خیابان امام رضا (ع) تا خیابان طبرسی را ضدعفونی کردند و این فعالیت ادامه خواهد داشت.

مسؤول روابط عمومی شورای هیئات مذهبی مشهد با توجه به تعطیلی هیئات و نذورات دریافت شده، بیان کرد: هیئتی‌های ما از هزینه این نذورات مواد خوراکی را به صورت خام بسته بندی کردند و ما در شب‌های گذشته حدود سه هزار حاوی گوشت و مرغ و برنج و روغن در حاشیه شهر توزیع کردند تا با توجه به رکودی که در اثر کرونا در فعالیتهای اقتصادی اتفاق افتاده، این همشهریان عزیز ما دچار مشکل نشوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.