نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس امروز (شنبه) با حکم سعید نمکی وزیر بهداشت نماینده تام‌الاختیار این وزارتخانه در مدیریت مبارزه با کرونا در استان گیلان شد.

نماینده تام‌الاختیار نمکی در گیلان تعیین شد/ تشریح آخرین وضعیت کانون کرونای کشور

قدس آنلاین: محمدحسین قربانی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: سعید نمکی وزیر بهداشت امروز (شنبه 17 اسفند) مرا به عنوان نماینده تام‌الاختیار این وزارتخانه در مدیریت مبارزه با کرونا در استان گیلان منصوب کرد. 

وی با تأکید بر اینکه شرایط استان گیلان از نظر مدیریت کرونا و بحران شیوع این ویروس بسیار وخیم است و کانون کرونا در کشور محسوب می‌شود، افزود: آنچه برخی اخبار حکایت از بهبود وضعیت مدیریت کرونا در استان گیلان دارد اما من با شهامت و شفافیت اعلام می‌کنم که استان گیلان امروز کانون کرونای کشور است. 

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا در استان گیلان متأسفانه برخی از مردم برنامه‌ریزی کرده بودند که به این استان سفر کنند لذا از همه آنها خواهش می‌کنم که به هیچ وجه به این استان سفر نکرده و کار خود را کان لم یکن تلقی کنند.

** شاید مجبور به استفاده از قوه قهریه برای عدم پذیرش مسافر شویم

قربانی تصریح کرد: استان گیلان امکان پذیرش حتی یک نفر خارج از این استان را برای درمان ندارد چرا که وضعیت بهداشت و درمان این استان در موضوع کرونا بسیار بحرانی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اگر خواهان سلامتی برای خود و خانواده‌شان هستند باید بدانند که نباید به این استان سفر کنند و اگر هم شرایط به منوال وضعیت فعلی پیش برود مجبور خواهیم شد از قوه قهریه برای عدم پذیرش مسافرین استفاده کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس گفت: امروز بر اساس وظیفه‌ای که وزیر بهداشت بر دوشم گذاشت تمام رسالت و تلاش خود را می‌کنم تا آنکه تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بهداشتی و درمانی این استان را برای مبارزه با کرونا به کار بگیرم. این در حالی است که کمبود امکانات و اقلام بهداشتی و درمانی در این استان ما را زجر می‌دهد.

قربانی گفت: قرار است تا غروب فردا (یکشنبه) امکانات حداقلی بهداشت و درمان به این استان ارسال شود. 

** افزودن 400 تخت جدید بیمارستانی به گیلان در روز دوشنبه

وی افزود: هم اکنون یک بیمارستان سیار با 120 تخت آماده ارائه خدمت به بیماران داریم، این در حالی است که دو بیمارستان نیمه‌تمام که 95 درصد پیشرفت دارد و نیازمند تجهیزات بهداشتی و درمانی است را در غرب و شرق استان گیلان در آستانه بهره‌برداری داریم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان داشت: بیمارستان 200 تختخوابی در هشتپر و بیمارستان 200 تختخوابی در لنگرود قرار است تا حداکثر روز دوشنبه آماده ارائه خدمت به بیماران شود که می‌تواند وضعیت بهداشتی و درمانی استان گیلان را کمی بهبود ببخشد و مرتفع سازد. 

قربانی گفت: احداث یک بیمارستان صحرایی هم در دستور کار قرار گرفته است که در صورت ضرورت قرارگاه مدیریت کرونا در کشور سریعاً راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.