۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 695685

برای بچه‌هیئتی فرق نمی‌کند؛ جََنگ باشد یا صلح؛ سیل باشد یا زلزله، هر مسئله‌ای که پیش آید بدون لحظه‌ای تأمل بندهای کفش‌هایش را می‌بندد و راهی می‌شود.

بچه‌هیئتی‌ها در خط مقدم مبارزه با کرونا

قدس آنلاین:در روزهایی که تلاش وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مسئول برای مبارزه با ویروس کرونا ادامه دارد، تعدادی از مداحان و هیأت‌های مذهبی، کمک به مردم را تکلیف شرعی خود می‌دانند و میدان آمدند.

زمانی که کرونا به ایران رسید، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و مذهبی کشور، تحت تأثیر آن قرار گرفت. هیئت‌ها و دورهمی‌های مذهبی هم از این رخداد، بی‌نصیب نبودند. ماه‌های رجب و شعبان، ‌دو ماه جشن و عبادت است و برای مسلمانان، مجالی پیدا می‌شود تا از این دو ماه بیشترین بهره را ببرند و خودشان را برای ماه میهمانی خدا آماده کنند. کرونا اما امسال گریبانگیر شده و بسیاری از هیئت‌ها و محافل را تعطیل کرده است.

مداحان و هیئت‌ها به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کرده‌اند و تشخیص داده‌اند تا جلسات را لغو کنند؛ البته تعطیلی جلسات به این معنا نبود که همه فعالیت‌ها کنار گذاشته شود. آنها دست به ابتکاراتی زدند. هشتگ روضه خانگی و هشتگ هیأت خانوادگی که مدتی است در فضای مجازی راه افتاده یکی از همین خلاقیت‌ها است. البته این، همه اقدامات هیئتی‌ها نیست. آنها وقتی احساس کردند که می‌توانند به هموطنان خود کمک کنند، شال و کلاه کردند و برای تطهیر این ویروس از سطح شهر دست به کار شدند.

برای بچه‌هیئتی فرقی نمی‌کند؛ جََنگ باشد یا صلح؛ اربعین باشد و یا سیل و زلزله، هر مسئله‌ای که پیش آید بدون لحظه‌ای تأمل، بندهای کفش‌هایش را می‌بندد و راهی می‌شود. آنها آتش به‌اختیار و فخر جماعت مذهبی‌اند، افرادی که تقدس را در رعایت حال اجتماع می‌بینند و رفتارشان برای جامعه مفید است، کسانی که از جنس همه آدم‌هایی‌اند که مذهبی بودن را در خدمت یافته‌اند و می‌خواهند مثل همه زمان‌هایی که روزگار به ما ملت در جنگ و سیل و زلزله سخت گرفت، آنها برای آسان‌کردنش تلاش کنند.

نزدیک به 2 هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و گروه‌های جهادی رشدیافته همین‌ هیئت‌های مذهبی با تلاش و فداکاری مثال‌زدنی سعی در کنترل این ویروس پرخطر دارند. در این مسیر که به خط مقدم جنگ علیه کووید19 تعبیر می‌شود، اندکی کوتاه نیامدند و شب‌هایی که مردم در استراحتند به خیابان‌ها می‌روند و معابر و سطوح را پاکسازی می‌کنند.

هزاران هیئت و تشکل مذهبی در خط مقدم مقابله با کرونا تلاش و فداکاری می‌کنند که اغلبشان تمایلی به دیده شدن ندارند.

خبرگزاری تسنیم برای نمونه به برخی از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی برای مقابله با کرونا اشاره کرده است. 

هیئت "نورالرضا" که سابقه فعالیت جهادی در مناطق محروم کشور به‌ویژه در استان کرمان را دارد، اخیراً اقدام به برپایی موکب سلامت در شهرک شهید محلاتی کرده‌ است. در این موکب، کمک‌های مردمی جهت خرید ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی جمع‌آوری می‌شود تا میان نیازمندان توزیع شود.

هیئت , ویروس کرونا ,

اقدام دیگر این هیئت، نذر قربانی گوسفند است. آنها قصد دارند جهت سلامتی امام زمان(عج) و دفع بلا، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند و به دست نیازمندان برسانند.

هیئت "یافاطمةالزهرا(ع) بابل" که محمدرضا بذری مداح آن است، به میدان آمده است و در پویش "به ـ توان ـ ما" که سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی کرده شرکت می‌کند.

هیئت , ویروس کرونا ,

دست‌اندرکاران هیئت "سائلین امیرالمؤمنین(ع)" غرب تهران در حرکتی خودجوش معابر و محله‌هایی را که احتمال تماس مردمی دارد ضدعفونی می‌کنند.

هیئت "ریحانة‌النبی(ص)" شمال تهران گروهی جهادی را تشکیل داده است و خیابان‌های اطراف مسجد گیاهی تجریش را ضدعفونی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.