گرگان- دوهفته‌ای از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد و حالا بسیاری از شهروندان که تاکنون به دنبال مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک بودند و دولت را به سوء مدیریت برای پیشگیری از کرونا متهم می‌کردند حالا خود با استفاده از تعطیلات و سفر به استان‌های دیگر و یا تجمع در مکان‌های تفریحی بر وخامت اوضاع دامن می‌زنند.

گلستان با محدودیت تردد روبروست/بی‌توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی

قدس انلاین-گروه استان ها: درحالی‌که مسئولان با تعطیلی تفرجگاه‌ها، رستوران‌ها ، مدارس و ادارات سعی دارند از هرگونه تجمع جلوگیری کنند اما بسیاری از شهروندان با سفر و یا حضور در تفرجگاه‌ها عملاً اقدامات مسئولان را خنثی کرده و به تجمعات در نقطه‌ای دیگر از شهر و به شکلی دیگر دامن می‌زنند.

در همین راستا در شهر گرگان در طی روزهای گذشته مسئولان برای جلوگیری از انتشار این بیماری ترد خودروها را به اماکن گردشگری مانند النگ دره و یا نهارخوران ممنوع و رفت‌وآمدها را با محدودیت همراه کردند اما هجوم مردم در تعطیلات آخرین روزهای هفته و آن‌هم پای پیاده به این اماکن نشان داد که ظاهراً برخی افراد توجهی به‌سلامتی خود و یا دیگران ندارند و بر انتقال این ویروس به دیگران اصرار دارند!  

افزایش آمار مبتلایان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تأکید مجدد بر ضرورت همراهی شهروندان با تصمیمات پیشگیرانه مسئولان و رعایت بهداشت فردی گفت که تعداد تلفات ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۱۷ نفر رسید.

عبدالرضا فاضل جمعه با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون ۸۸۷ نفر مشکوک به کرونا دارای تنگی نفس سندروم شدید در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون از ۳۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان نمونه‌گیری شده که از مجموع ۲۱۰ پاسخ دریافت شده، ابتلای ۱۰۴ نفر به کرونا قطعی است.

وی بابیان روند صعودی شیوع کرونا در استان از مردم خواست علاوه بر رعایت بهداشت فردی، به قرنطینه خانگی ادامه دهند.

رصد بهداشتی در تفرجگاه‌ها سخت است

 فرماندار گرگان نیز با ابراز گلایه از حضور شماری از شهروندان در تفرجگاه‌ها گفت: باوجود تمام درخواست‌ها و تذکرات داده‌شده، روز گذشته عده زیادی از شهروندان به جنگل نهارخوران و النگ دره رفتند که این سهل‌انگاری در مبارزه با کرونا ممکن است عواقب تلخی به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: پس از اعلام منع حضور شهروندان در این تفرجگاه‌ها و جلوگیری از ورود خودروها، عده زیادی با پای پیاده راهی این مناطق شدند که این‌گونه رفتارها، اشتباه و تأسف‌انگیز است.

فرماندار گرگان افزود: مردم باید بپذیرند که مناطق تفرجگاهی می‌تواند موجب شیوع بیشتر کرونا شود چون رصد موارد بهداشتی در این مناطق سخت و حتی غیرممکن است.

محدودیت تردد در محورهای ارتباطی گلستان

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن‌هم با استان‌های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اعلام کرد که ورود خودرو با پلاک غیربومی به این استان‌ از روز جمعه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

بر اساس دستور ابلاغی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ورود خودروهای غیربومی از استان‌های سمنان و خراسان شمالی به این استان با محدودیت تردد مواجه است.

گفتنی است در حال حاضر در گالیکش، یک تیم بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی در ابتدای مسیر پارک ملی گلستان از سمت خراسان شمالی مستقرشده و محدودیت‌های ورود به این استان را اعمال می‌کند و در آزادشهر هم، یک تیم بهداشتی در پلیس‌راه تیل آباد در جاده آزادشهر به شاهرود (خوش ییلاق) مستقرشده و به‌جز خودروهای ترانزیتی از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان جلوگیری می‌شود.

 محدودیت تردد در مسیر جنگل گلستان از روز گذشته و در مسیر خوش ییلاق از امروز شنبه آغازشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.