عداد اسرای زندان‌های اسرائیل به حدود 5هزار اسیر زن و مرد می‌رسد که در میان آنها ۲۰۰ کودک و ۷۰۰ اسیر دارای بیماری‌های مختلفی وجود دارند.

درخواست حمایت بین المللی از اسرای فلسطینی در برابر کرونا

انجمن حمایت از اسرای فلسطین امروز (شنبه) از سازمان جهانی بهداشت و نهادهای بین‌المللی فعال در حوزه حقوق بشر خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا رژیم صهیونیستی را جهت اتخاذ تدابیر بیشتر در حق اسرای فلسطینی تحت فشار بگذارند.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این انجمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی مسئول سلامت و حفظ جان اسرای فلسطینی هستند و خواستار اجرای تمامی امکانات لازم برای آنها از جمله مواد ضدعفونی‌کننده و پاک‌کننده هستیم چرا که این زندان‌ها محیط‌های بسته‌ای بوده و اتاق‌های زندانیان معمولا پر ازدحام هستند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: برخی زندان‌های اسرائیل به ویژه زندان‌های قدیمی آن کمترین شرایط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در طول سال‌های گذشته و در شرایط عادی موجب شیوع بیماری‌هایی در میان زندانیان شده‌اند.

این انجمن همچنین افزود: اقداماتی که مدیریت زندان‌های اسرائیل به تازگی برای زندانیان اعمال شده از جمله کاهش مواد شوینده، به شدت جان آنها را در شرایط موجود به خطر انداخته و به این ترتیب این مدیریت به شکل کامل مسئول حفظ جان و سرنوشت آنهاست.

این انجمن در ادامه تاکید کرد: تعداد اسرای زندان‌های اسرائیل به حدود ۵۰۰۰ اسیر زن و مرد می‌رسد که در میان آنها ۲۰۰ کودک و ۷۰۰ اسیر دارای بیماری‌های مختلفی وجود دارند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به ۲۱ مورد رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.