وزیر کشور خواستار حمایت حداکثری استادناران از روند تقویت آمادگیها در عرصه خدمات بهداشتی و درمانیو راهبردهای ستاد ملی مقابله با کرونا شد.

ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران درباره کرونا/تشریح سناریوهای مختلف از سوی رحمانی فضلی

قدس آنلاین:به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست آنلاین، با تبیین ساختار اعمال مدیریت از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و کار ویژه وزارت کشور درعرصه های اجتماعی، انتظامی و امنیتی مدیریت شرایط جاری کشور،  بر هماهنگی هرگونه ارتباطات بین ستاد ملی و استانداری ها از سوی وزارت کشور تاکید کرد و گفت: اتخاذ و اعمال توامان تدبیر، تحمل و بردباری، رمز موفقیت مدیران در مواجهه با این شرایط است.

وزیر کشور تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی با حضور رئیس جمهور در خصوص ابعاد اجتماعی شرایط متاثر از شیوع بیماری کرونا از جمله درباره سفرهای نوروزی و سرویس های خدماتی از جمله ضرورت تدوین پروتکل های لازم در مورد مراکز خدماتی را تشریح کرد و برآمادگی حداکثری سطوح مختلف مدیریتی برای مدیریت شرایط تاکید کرد.

وی گفت: مهمترین عامل تسریع کننده در ارتقای مدیریت شرایط موجود کشور، استمرار و تقویت نقش آفرینی مؤثر عموم مردم است و بهترین کمک مردم در این شرایط، رعایت کامل توصیه های بهداشتی و اجتناب از هرگونه تردد غیر ضرروی در سطح شهرها و جاده ها است.

دکتر رحمانی فضلی در این نشست ضمن تشریح سناریوهای متفاوت مدنظر که بر اساس مطالعات علمی تدوین شده است و الزامات و اقتضائات هر یک از این سناریوها، بر حمایت حداکثری استانداران از روند تقویت آمادگی ها در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های استانی استفاده کنیم و همزمان با رعایت سیاست ها و راهبردهای ستاد ملی، همه خلاقیت ها و ابتکارات استانی را در چارچوب ترتیبات قانونی و موازین علمی برای بهبود شرایط بکار بگیریم و در این مسیر از حداکثر همکاری بخش خصوصی و مردم استفاده کنیم.

وزیر کشور با تبیین اهمیت و ضرروت استمرار آرامش جامعه خاطر نشان کرد: انتظار می رود، صدا و سیما با برنامه ریزی لازم، علاوه بر اطلاع رسانی شایسته، فضای بسیار بسیار پر نشاطی را در آستانه سال جدید برای مردم فراهم نماید.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به اهمیت اتخاذ رویه واحد در سیاست ها و راهبردها و روش های اصلی مقابله با شیوع بیماری کرونا، خواستار توجه جدی استانداران به ابعاد اجتماعی، انتظامی و امنیتی شرایط شد و بر هماهنگی با حوزه ذیربط وزارت کشور در این خصوص تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین تعامل مؤثر بین استان ها را برای عبور از شرایط موجود ضروری برشمرد و همکاری حداکثری فی مابین استانداران به خصوص در استان های مجاور را خواستار شد.

در این نشست، تعدادی از نمایندگان عالی دولت در استان ها، ضمن ارائه گزارش از آخرین شرایط استان در مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، پیشنهادات مدنظر برای بهبود شرایط از جمله؛ بهبود ساختار ستادملی، اختصاص اعتبار قابل توجه از طرف سازمان برنامه و بودجه، پیش بینی روش های مؤثر برای مشارکت مردمی و استفاده از خیرین،‌ تعویق ارائه سرویس های خدماتی غیرضروری به ایام آتی، پرداخت فوری کارانه کادر درمانی، تسویه فوری مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی از سازمان تامین اجتماعی،‌پیشنهادات اصلاحی برای روند تامین اقلام بهداشتی، ساماندهی نحوه حضور کارکنان در دستگاههای اجرایی را ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

​مرور مصوبات و اقدامات ستادهای استانی، تحول در نظام اطلاع رسانی، طراحی الگوی تشخیص نیاز یا عدم نیاز به استقرار بیمارستان صحرائی، راهکارهای رفع کسری بودجه دانشگاه های علوم پزشکی استان ها، نقش آفرینی دهیاران در راستای پدافند غیر عامل و پیش بینی چارچوب های جدی برای نظم دهی به ترددهای داخل شهری وبین شهری، و همچنین توجه کافی به اختیارات استانداران برای اعمال مدیریت در شرایط موجود، از دیگر محورهای مورد نظر استانداران در این نشست بود که مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.