فرماندار مشهد بر نظارت قاطع و رعایت کامل امور بهداشتی در واحدهای نانوایی این شهر تاکید و بیان کرد: هرگونه عمل مغایر اصول بهداشتی در شرایط بحران بیماری همه‌گیر کرونا در سطح واحدهای نانوایی این شهرستان از سوی اتحادیه و در صورت لزوم فرمانداری به طور مستمر و قاطع پیگیری شده و با متخلفان به فوریت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظارت قاطع بر رعایت بهداشت در نانواییهای مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی اظهار کرد: با توجه به این که برخی رستورانها و فست و فودها غیر فعال شده‌اند و مراجعه مستقیم مردم برای تهیه نان به خبازی بیشتر شده است پروتکل اجرایی رعایت اصول بهداشتی در این واحدهای صنفی تهیه شده و در اختیار اتاق اصناف قرار گرفته است و خبازی ها ملزم به رعایت اصول بهداشتی مانند تهیه ماسک و دستکش و دیگر موارد هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از خبازی ها این اصول را رعایت می‌کنند اما از آنجایی که در حوزه سلامت مردم با کسی تعارف نداریم اعلام می کنیم با متخلفان مطابق قانون رفتار خواهد شد.

فرماندار مشهد  نظارت بر صنوف را بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت دانسته و گفته بود: در کلانشهر مشهد حدود دو هزار و ۱۰۰ نانوایی در قالب آزادپز و دریافت کننده آرد یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای فعالیت می‌کنند و هم اکنون پیگیر نظارت بیشتر بر این تعداد واحد صنفی در مشهد هستیم.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ثبت ۳۳ بیمار جدید در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۳۵ نفر رسید.

از روز ۳۰ بهمن گذشته تا امروز ۱۷ اسفند ماه افزون بر هزار و ۵۰۰ بیمار عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون ۶۳۵ نفر از این تعداد بیمار با طی مراحل درمانی روند سلامتی را طی کرده، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.