ایلام – ویروس کرونا که تاکنون تعداد ۱۵ نفر در استان ایلام را آلوده کرده است جان یک تن از مبتلایان را گرفت و موجب شد تا کشور عراق نیز برای جلوگیری از سرایت این ویروس به کشورش مرز مهران را بر روی این ویروس مسدود کند.

کرونا مرز مهران را مسدود کرد/گردشگری تا اطلاع ثانوی ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان ها:استان ایلام هم چون سایر استان‌های کشور این روزها درگیر بیماری کرونا است و لذا مسئولان برای  پیشگیری از انتشار این ویروس تدابیر خاصی را مدنظر قراردادند.

۴ نفر بهبود یافتند

در همین راستا  مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بابیان اینکه آمار افراد مبتلابه کرونا در ایلام از ۱۳ نفر به ۱۵ نفر افزایش‌یافته است اعلام کرد: تعدادچهار بیمار مبتلابه کرونا در ایلام بهبودیافته و از بیمارستان مصطفی خمینی ایلام ترخیص شدند.

محبوب رستم زاد اظهار کرد: متأسفانه این بیماری جان یک نفر از هم‌وطنان را نیز در این استان تکنون گرفته است.

انسداد مرز

در همین حال  مدیرکل گمرک استان ایلام  از انسداد مرز مهران(سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی) از روز شنبه و به مدت یک هفته خبر داد.

 روح‌الله غلامی در این رابطه توضیح داد : بنا بر اعلام کشور عراق و در چارچوب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مرز بین‌المللی مهران برای جابجایی کالاهای تجاری از روز ۱۸ اسفندماه به مدت یک هفته بسته خواهد شد.

به گفته وی این اقدام به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس انجام می‌شود.

گردشگری ممنوع

گفتنی است ازآنجاکه شهرستان‌های بدره، دره‌شهر و آبدانان با توجه به اینکه در مسیر تردد مسافران استان لرستان و به‌ویژه منطقه کوه دشت هستند و در معرض خطر قرار دارند لذا پایش و کنترل مسافران به دستور استاندار تشدید شده است.

استاندار ایلام به‌منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از انتشار این ویروس در نشست ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا روز شنبه اظهار کرد: شهرستان سیروان نیز که در ایام تعطیلات نوروزی محل تفرج گردشگران است نیز در معرض آسیب قرار دارد و مسئولان این شهرستان باید از ورود گردشگران دیگر استان‌ها به‌خصوص استان‌های دارای وضعیت قرمز به این شهرستان جلوگیری کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی از فرمانداران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ایلام خواست: نسبت به حضور مهمانان نوروزی و تشدید پایش سلامت آن‌ها و برگزاری محافل خانوادگی هشدارهای لازم و جدی را به عموم شهروندان بدهند و از مردم بخواهند که این بیماری را جدی بگیرند.

محدودیت فعالیت بازار

فرماندار ایلام  از مردم خواست تا ویروس را جدی بگیرند و در همین رابطه تأکید کرد: باید هرگونه اجتماعات خانوادگی و جلسات به حداقل ممکن و در حد صفر برسد و مردم از محافل شب‌نشینی و یا سفرهای درون و برون‌شهری به‌شدت پرهیز کنند، چادر زدن در تعطیلات نوروز امسال و برنامه‌های نورز گاهی تعطیل و ممنوع است.

وی در این جلسه خواست تا به مدت محدود بازار بزرگ فروش میوه و تره‌بار ایلام موسوم به پارکینگ شهرداری تعطیل شود و همچنین صنف آرایشگاه‌های مردانه و زنانه نیز به مدت یک هفته فعالیت خود را تعطیل کنند و مراسم‌های یادبود، جشن‌های عروسی و مراسم‌های ختم به زمان‌های دیگری موکول شود و سالن‌های ورزشی و اجتماعات دولتی و خصوصی حق فعالیت ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.