«ماری گابریل اینایشن فلایش» مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس گفت که کانال مالی میان سوئیس و ایران، شروع موفقیت‌آمیزی داشته و ۵۰ شرکت برای تجارت از طریق آن ابراز علاقه کرده‌اند.

سوئیس از علاقه ۵۰ شرکت به مشارکت در کانال مالی با ایران خبر داد

قدس آنلاین: اینایشن فلایش روز شنبه به شبکه SRF گفت: تاکنون ۵۰ شرکت ابراز علاقه کرده‌اند  که در کانال مالی سوئیس با ایران برای تامین اقلام داروییمشارکت کنند و ما فکر می‌کنیم تعداد چنین شرکت‌هایی بیشتر خواهد شد.
وی اشاره‌ای به نام این شرکت‌ها نکرد.
مدیر دبیرخانه امور اقتصادی در وزارت خارجه سوئیس با اشاره به شیوع کرونا در ایران و مقابله با آن، گفت: اگر بتوانیم در آنجا (ایران) حمایتی به عمل آوریم و صادرات انجام شود، می‌توانیم مشارکت خوبی داشته باشیم.
 آمریکا مدعی است که این کانال مالی برای مبادله کالاهای کشاورزی و دارو با ایران از طریق  سوئیس ایجاد و اجرایی شده است.
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این ادعا، گفت: اگر آمریکایی‌ها قصد و نیت خیر داشتند، این کمک را رسانه‌ای نکرده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. دولت  آمریکا برای همان کانال کمک‌های بهداشتی سوییس نیز به‌رغم تبلیغات، سنگ‌اندازی می‌کند.
«عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی نیز در واکنش به کانال مالی سوئیسگفت: ظاهراً دولت آمریکا، معافیت‌های لازم در مورد استفاده بخشی از منابع ارزی ایران را برای تأمین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کرده است، باید روند کار را در عمل دید.
وی در یادداشتی اینستاگرامی افزود: تاکنون دولت آمریکا غیر قانونی و با اعمال فشار به کشورها، منابع بانک مرکزی را مسدود کرده است.
در همین حال «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توییتی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زمانی که مردم و دولت ایران با کرونا مقابله می‌کنند، بشدت انتقاد کرد و از جهانیان خواست که در مقابل تروریسم پزشکی  آمریکا علیه ملت ایران سکوت نکند
ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ترامپ به طور بدخواهانه ای تحریم های غیرقانونی  آمریکا را با هدف خالی کردن منابع مورد نیاز ایران برای مقابله با کووید– ۱۹ تشدید می کند؛ در حالی که شهروندان ما در حال مرگ از این (بیماری) هستند.
وی افزود: جهان بیش از این نمی تواند سکوت کند در حالی که  تروریسم اقتصادی  آمریکا با تروریسم پزشکی این کشور جایگزین می شود.
 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.