یزد- متأسفانه تاکنون ۱۳ نفر از شهروندان یزدی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد مبتلایان به ۸۱ نفر رسیده است اما ظاهراً هنوز این موضوع برای بسیاری از شهروندان زنگ خطر محسوب نمی‌شود زیرا نگاهی به فعالیت بازار و اصناف و حضور مردم و از طرفی حجم سفرها به مناطق گردشگری مانند ییلاقات شهرستان تفت گویای بی‌توجهی به این ویروس خطرناک است.

مردم کرونا را جدی بگیرند/تفرجگاه‌های یزد شلوغ‌تر از همیشه

قدس آنلاین-گروه استان ها: افزون بر دو هفته از  انتشار ویروس کرونا در کشور گذشته است و لذا جان باختن بسیاری از هم وطنان و ابتلای بسیاری از خانوده ها به این بیماری موجب شده تا مسئولان با تمهیداتی از جمله دورکاری، مرخصی تشویقی و تعطیلی بسیاری از مراکز مردم را به مادن در خانه تشویق کنند اما متاسفانه تعطیلات آخر هفته گذشته و حضور بسیاری از مردم در تفرجگاه ها بسیاری از مسئولان بهداشتی را متعجب کرد و این موضوع موجب شد تا فرمانداران با انسداد بسیاری ازراه های ارتباطی روستا ها افرادی را که نسبت به سلامتی خود و خانوده شان بی تفاوت هستند مجبور به بازگشت به خانه کنند!

سه قربانی در نخستین روز هفته

در همین رابطه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد روز یکشنبه اعلام کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در این استان ۱۲ نفر یزدی، ۶ نفر اردکانی ، سه نفر میبدی ، یک نفر از مهریز و یک نفر از خاتم است.

ابراهیم سلمانی با اشاره به این‌که در نخستین روز هفته سه نفر از بیماران، قربانی ویروس کرونا شدند گفت: یک مورد فوت در یزد و ۲ مورد دیگر در اردکان با گروه سنی ۶۲ الی ۸۷ سال با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و عروقی ، دیابت ، فشارخون ، سرطان و مشکلات ریوی بودند.

وی افزود: از ۲۶۴ نمونه گرفته‌شده از  بیماران مشکوک به کرونا ، روز شنبه جواب ۵۳ مورد اعلام که از این تعداد آزمایش ۲۴ نفر مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون ۸۱ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های مرجع استان  به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدا تاکنون ۱۳ نفر از بیماران کرونا مثبت در استان جان باختند.

شهروندان کرونا را جدی بگیرند

باوجوداینکه مناطق ییلاقی مانند چشمه تامهر و آبشار دره گاهان به‌منظور جلوگیری از ازدحام مردم مسدود شد اما به دلیل آنکه مناطق ییلاقی تفت، متنوع و خوش آب‌وهواست، شهروندان به دیگر روستاهای این منطقه وارد شدند.

شهرستان تفت و ییلاقات آن‌که همواره موردتوجه بسیاری از یزدی‌هاست به دلیل حضور بسیاری از خانواده‌ها در طی دو روز گذشته هم‌زمان با تعطیلات آخر هفته با ازدحام گردشگران روبرو بود لذا این موضوع موجب شد تا فرمانداری تفت و ستاد مقابله با کرونای این شهرستان یک‌بار دیگر از شهروندان درخواست کند تا موضوع کرونا را جدی بگیرند.

بر همین اساس فرمانداری تفت از مردم خواست تا از ورود به مناطق ییلاقی این منطقه خودداری کنند، دستوری بهداشتی که متأسفانه توسط خیلی از شهروندان این استان نادیده گرفته شد.

در همین رابطه اعلام شد اغلب جمعیت ساکن در مناطق روستایی تفت، افراد سالخورده و مسن هستند و زمینه ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا بالاست و ازاین‌رو شهروندان از ورود به این مناطق خودداری کنند.

محدودیت تردد در مهریز

گفتنی است به‌منظور پیشگیری این بیماری فرماندار مهریز نیز با اعمال محدودیت تردد و تشدید نظارت‌ها اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی ۱۰ ورودی‌ فرعی به این شهر مسدود است.

رضا زارع زاده مهریزی بیان کرد: مردم برای تردد تنها باید از ورودی اصلی شهر که تقاطع ولایت و بلوار امام خمینی (ره) است، استفاده کنند و در ورودی اصلی با حضور گروه‌های بهداشتی و جمعیت هلال‌احمر، تب سنجی از افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای کنج کوه و میانکوه به‌طرف روستاهای منطقه پرتردد است، یادآور شد: این ۲ مسیر تحت کنترل قرار دارد و مناطق گردشگری به‌خصوص کوهریگ و غربال بیز مهریز تا اطلاع ثانوی هم تعطیل شد.

دعوت به همکاری برای مقابله با کرونا

در همین حال جمعیت هلال‌احمر استان یزد از داوطلبان با رشته‌های مختلف تحصیلی برای حمایت از تیم‌های درمانی، کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری « کووید -۱۹» یا کرونا به همکاری دعوت کرد.

روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر یزد اعلام کرد: همه افراد با تخصص‌های مختلف که تمایل دارند با حضور خود نقشی مؤثر در کنترل و پیشگیری از کرونا داشته باشند، دعوت می‌شود نام و نام خانوادگی، سن، محل سکونت، رشته تحصیلی را به شماره ۳۰۰۰۲۱۴۷ پیامک کنند و هماهنگی‌ها پس از دریافت و بررسی با داوطلبان صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.