خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم حفظ سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: جشنواره و آیین سنتی سمنوپزان که برپایی آن در اسفندماه جاری برنامه‌ریزی شده بود لغو شد.

برپایی آیین سنتی سمنوپزان در خراسان شمالی لغو شد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی هرچه بیشتر آیین، سنت‌ها و میراث معنوی مردم این خطه از کشور بود که با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، برپایی آن لغو شد.
 وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، جشنواره و آیین سنتی سمنوپزان قرار بود ۱۸ اسفندماه جاری در بجنورد برگزار شود که در حال حاضر حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد و بر این اساس، برپایی هرگونه مراسم، تجمع و آیین را لغو کردیم.
یزدان پناه افزود: همچنین تمام مهمانسراهای دولتی، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی و بوم‌گردی تعطیل است و فقط در هر شهرستان یک واحد اقامتی، تحت نظارت و تمهیدات ویژه‌ای اقدام به پذیرش مسافر می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در شرایط به وجود آمده، صنعت گردشگری و فعالان این بخش در تیررس آسیب قرارگرفته‌اند که همه ما باید کمک کنیم تا از این مقطع بحرانی بتوانیم عبور کنیم.
یزدان‌پناه با تأکید بر اینکه حفظ سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا در اولویت قرار دارد، گفت: تأسیسات گردشگری استان با رعایت اخلاق حرفه‌ای، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را اجرایی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.