معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی ورودی و خروجی مسافر از طریق پایانه امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این عدد طی دو روز گذشته به ۴۰ درصد رسیده است.

کاهش ۴۰ درصدی ورود مسافر از پایانه امام رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرداری مشهد اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی و مبادی ورودی شهر بالغ بر ۵۵ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم، در کنار این موضوع در خطوط شهری تاکسیرانی نیز شاهد کاهش مسافر هستیم.
وی افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان تاکسیرانی روزانه ضد عفونی می‌شود و برای این کار ۱۲ اکیپ در شهر فعال شده‌اند. در کنار ضدعفونی کردن تاکسی‌ها، کیسوک‌های تاکسی و ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی مبادی ورودی شهر نیز مجهز به مواد ضد عفونی کننده شده‌اند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: در خطوط قطار شهری مشهد طی ۱۵ روز گذشته با کاهش حدود ۶۰ درصدی مسافر مواجه بودیم، در روزهای عادی ۲۴۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جابه‌جا می‌شد که در اسفند ماه این تعداد به ۲۵۰ هزار مسافر افزایش پیدا می‌کرد اما پس از شیوع ویروس کرونا، این تعداد مسافر به روزانه ۶۰-۷۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. با این حال واگن‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری هر روز ضدعفونی و ایستگاه‌ها و واگن‌ها مجهز به مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده شهروندان شده‌اند.
کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان و شهردار مشهد ورودی مسافر به مشهد از طریق پایانه امام رضا(ع) بود، بر این اساس تعداد ۱۰ تب‌سنج لیزری توسط پایانه خریداری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امدادگران هلال احمر برای چک کردن مسافران در پایانه مستقر شده‌اند.
وی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی ورودی و خروجی مسافر از طریق پایانه امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این عدد طی دو روز گذشته به ۴۰ درصد رسیده است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین در کنار کاهش مسافر ناوگان تاکسیرانی و قطار شهری، تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش داشته است. با وجود این موضوع ناوگان اتوبوسرانی در پایان هر مسیر ضد عفونی و برای حفظ سلامت رانندگان، کابین اتوبوسرانان نیز محصور شده است.

به زودی ۴ منطقه شهرداری مشهد الکترونیکی می‌شود
در ادامه شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به شهروندان بدون حضور آنها در شهرداری زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین با توجه به کاهش روزانه ۵۰ درصد از کارکنان برای کاهش تردد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زیرساخت ها برای دورکاری آنها فراهم شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا الکترونیکی شدن ۴ منطقه دیگر شهرداری سرعت بخشیده شده و به زودی پاسخگویی در این شهرداری ها الکترونیکی خواهند شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بیان کرد: تاکنون تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک با مواد جدید اعلام آمادگی کرده که با آنها در حال مذاکره هستیم.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.