قدس آنلاین- ویروس مشکلات بسیاری را برای مردم ایران به وجود آورده و در حالی که هر سال در چنین روز هایی مردم و مسئولان در تب و تاب میزبانی و تبلیغ برای دعوت گردشگران بودند اما امسال با خواهش و تمنا از مردم می خواهند که مردم در خانه بمانند و از سفر جدا خودداری کنند.

البرز در وضعیت قرمز/پنجمین مجاهد سلامت جان باخت/سفر اکیدا ممنوع

قدس آنلاین- بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون تعداد ۵ هزار و ۸۲۳ نفر در کشور مبتلا به این ویروس شده و تعداد ۱۴۵ نفر نیز از هم وطنان ما جان خود را از دست داده اند و متاسفانه هر روز و حتی پس از خوانش همین گزارش احتمالا بر این آمار افزوده شده است!

بیماری کرونا به دلیل انتشار ویروس موجب مشکلات بسیاری برای مردم شده است و لذا  در حیطه مسئولیت اجتماعی و شهروندی، هر یک از ما مکلف به رعایت جزئی‌ترین و مهم‌ترین مراقبت‌ها هستیم.

در این راستا، باید از ارتکاب رفتارهای مخاطره آمیز یا منفعت طلبانه‌ای که حیات سایرین را تهدید می‌نماید، خودداری  کنیم. حضور یا تردد غیر ضروری در اماکن عمومی باید به صفر برسد آن‌هایی که با وجود هشدارهای جدی، بناگاه عزم سفر کرده و در جاده‌های مرگ، به رانندگی می‌پردازند، به همان سرعت نیز در زمره ناقلین و متهمین اصلی شیوع این ویروس مرگبار شناخته خواهند شد.

بنا بر گفته حقوق دانان و جامعه شناسان بی تفاوتی اجتماعی، یکی از خطرناک‌ترین بلایایی است که می‌تواند یک تمدن بشری را به سمت انحطاط و فروپاشی سوق دهد و لذا نباید توصیه های بهداشتی و محدودیت های تردد را نادیده گرفت.

اعلام وضعیت قروز در البرز

افزایش آمار مبتلایان به کرونا و هم چنین سرعت انتشار این ویروس موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به خطر جدی شیوع گسترده بیماری کرونا،وضعیت قرمز در این استان اعلام کند.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: باید بپذیریم دیگر مثل روزهای پیش از کرونا، نمی شود در شهر تردد کرد و باید تا جایی که می شود رفت و آمد ها بسیار کم شود. 

پنجمین مجاهد سلامت در گیلان جان باخت

سومین پرستار گیلانی نیز در آخرین روز از هفته گذشته در اثر ابتلا به ویروس کرونا در رشت درگذشت.

گفتنی است  علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم (عج) رشت ، سومین پرستار گیلانی و پنجمین نفر از کادر درمانی است که طی این ایام در جریان مقابله با ویروس کرونا و نجات جان سایر هموطنان خود در اثر ابتلا به این ویروس جانش را از دست داد.

 پیش از این نرجس خانعلی زاده پرستار ۲۵ ساله بیمارستان لاهیجان و دو روز قبل نیز غلامرضا وثوقی کیا پرستار تیم جراحی بیمارستانهای پورسینا و آریای رشت در این جهاد سلامتی فوت کردند.

اما در میان متخصصان هم دکتر رضا کوچکی نیا پزشک آستانه اشرفیه ، دکتر حمید لطفی پزشک متخصص ارتوپدی صومعه سرایی طی روزهای گذشته به دلیل ابتلا به کرونا و همچنین دکتر سیامک دیوشلی متخصص اطفال انزلی مشکوک به ابتلا به کرونا درگذشتند.

تعطیلی بازار کازرون

در استان فارس و شهرستان کازرون نیز فعالیت بازار و واحدهای عرضه بستنی و کافی‌شاپ‌ها بعدازظهر شنبه در پی تایید ابتلای پنج نفر به بیماری کرونا تعطیل شد.

فرماندار ویژه کازرون گفت: با توجه به لزوم رعایت  اصول بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان،  از روز  شنبه تا اطلاع ثانوی فعالیت همه مغازه داران  و کسبه خیابان ها  غیر  از میوه و تره بار و نانوایی ها تعطیل  اعلام می شود. 

داریوش دهقان افزود: همه کسبه  شهرکازرون  موظف  به  رعایت  این  مصوبه  تا  اطلاع  ثانوی  هستند. 

ممنوعیت پذیرش زائر در بقاع متبرک کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط هیچ گونه پذیرشی در زائرسراهای این استان انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام علی جلالی افزود: امسال به دلیل وجود آرامگاه سردار شهید سلیمانی در کرمان پیش بینی می شد تعداد زیادی از مردم در ایام عید به این استان سفر کنند و آمادگی برای پذیرش زائران در بقاع متبرکه ایجاد شده بود اما به دلیل شیوع این ویروس و تا عادی شدن شرایط این مهم ممنوع شد. 

وی اظهار داشت: مقدمات کار، امکانات و تجهیزات در زائرسراهای بقاع متبرکه استان کرمان فراهم شده اما این وضعیت تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. 

ورود به کاشان ممنوع

فرمانده انتظامی کاشان نیز از ممنوع شدن ورود خودروهای غیربومی به این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ علی قربانی  اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، ورود خوردروهای با پلاک غیربومی به شهرستان کاشان تا اطلاع بعدی ممنوع است و در این راستا چهار واحد ایست و بازرسی مشترک با حضور عوامل بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در محورهای ورودی شهر راه‌اندازی شده است.

آذربایجان شرقی پذیرای میهمانان نورزوی نیست

 استاندار آذربایجان شرقی هم در این رابطه اعلام کرد: این استان به دلیل گسترش ویروس کرونا در جریان تعطیلات سال جدید به هیچ عنوان پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود.

محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر خودداری شهروندان از سفرهای غیرضروری تا عادی شدن وضعیت ویروس کرونا، اعلام کرد: بر همین اساس محدودیت رفت‌ و آمد در مبادی ورودی این استان از امروز اعمال می شود.

راه های ارتباطی خلخال به گیلان مسدود است

 دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز تمام جاده‌های مواصلاتی منتهی به استان گیلان از این شهرستان را مسدود خواند و گفت: راه تنها برای عبور خودروهای دارای مواد غذایی فاسد شدنی ، حامل‌های انرژی و یا امدادرسان باز است.

علی نباتی افزود: علاوه بر جاده‌ خلخال - اسالم ، خلخال - پونل، ییلاقات مسیر خلخال، محور شال ـ ماجولان ـ ماسوله، محورهای ماشین رو از سمت گیلان به خلخال و محور ماسال ـ گیلوان - خلخال و جاده در دست ساخت و تازه تاسیس خلخال ـ کلور ـ درام  تا اطلاع ثانوی مسدود است و با حضور پلیس راه و نیروهای انتظامی از ورود مردم به شهرستان خلخال ممانعت به عمل خواهد آمد.

ممنوعیت پذیرش مسافر در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز با بیان اینکه تمامی اقامتگاه‌های گردشگردی در حال حاضر تعطیل است ، گفت: بهتر است مسافران به خانه‌های خود بازگردند.

 سیف الله فرزانه با اشاره به این موضوع که هیچ واحد اقامتی و پذیرایی اکنون پذیرش ندارد ادامه داد: مسافرت به استان مازندران اقدامی بیهوده  و در شرایط فعلی امکان میزبانی از گردشگران و مسافران را نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.