در دیدار دریابان علی شمخاتی با فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق در بغداد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور دیدار در زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آماده کمک به بغداد برای مقابله با «کرونا» هستیم

قدس آنلاین: دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در این‌ دیدار با اشاره به تجربه موفق همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری، اظهار داشت: امروز جنگ ادراکی به عنوان یکی از ابعاد جنگ هیبریدی، جایگزین فتنه تروریسم شده و پدید آورندگان و پشتیبانان داعش تلاش می کنند تا از این طریق به اهداف محقق نشده و با هزینه کمتر دست یابند.

وی از اقدام مجلس و دولت عراق در تصویب و پیگیری قانون خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق تقدیر کرد و خاطر نشان کرد: دولت، نیروهای مسلح و مردم شجاع عراق در مبارزه موفق و قهرمانانه با تروریست‌های داعش و گروه‌های تکفیری نشان دادند که برای تامین امنیت خود نیازی به حضور نیروهای نظامی خارجی ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بزرگ‌نمایی تهدیدات موهوم، کاهش تاب اوری اجتماعی در برابر مشکلات و قلب واقعیت‌ها را از شگرد های جنگ ادراکی برشمرد بر شمرد و خاطر نشان کرد: باید برای حفاظت از منافع ایران و عراق در برابر هجمه ناجوانمردانه «تروریسم ادراکی»  همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مردمی با شناخت کامل از اهداف دشمن به میدان بیاید.

شمخانی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و عراق، آمادگی جمهوری اسلامی برای مساعدت به عراق در مبارزه با بیماری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش مهر، «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق اظهار داشت: پیوندهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی عمیق دو ملت و همچنین اشتراکات سیاسی قوی میان تهران و بغداد روابط دو کشور را در شرایط منحصر بفرد قرلر داده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء همکاری‌های دو کشور در زمینه های امنیتی و اقتصادی از ایجاد کارگروه مشترک برای پیگیری اقدامات پیشگیرانه و درمانی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا استقبال کرد.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.