رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد گفت: مجوز تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کارخانجات باید توسط شورای تامین صادر شود.

مجوز تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کارخانجات خراسان رضوی  باید توسط شورای تامین صادر شود

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش کارگران شرکت ایران خودرو در نامه‌ای به رسانه‌ها عنوان کردند «این شرکت با بیش از ۵ هزار نفر پرسنل از شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار و روستاهای اطراف تشکیل شده است.

متاسفانه مدیران شرکت با عدم همراستا شدن با سیاست‌های استان در تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری و باتوجه به پایین آمدن آمار تولید به علت نبود قطعه، باعث گسترش بیماری در سطح استان می‌شوند.

در گیت ورودی شرکت در زمان‌های ورود و خروج تجمع چند هزار نفر در یک لحظه سبب می‌شود در صورت بیمار بودن یک نفر، این بیماری سرایت کند. خواهشمندیم این موضوع پیگیری شود.»

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد در این باره  گفت: شرکت‌ایران‌خودرو مرکز بهداشت کار و چند کارشناس بهداشت حرفه‌ای دارد، تب‌سنجی در ابتدای گیت‌های ورودی آن به جهت حفظ سلامت کارکنان انجام می‌شود.

فرشید وفا همچنین به غربالگری افراد در گیت ورودی اشاره کرد و افزود: بحث تب‌سنجی کار خوبی است که در بدو ورود افراد به داخل کارخانه انجام می‌شود و در واقع فیلتری برای شناسایی افراد مریض است تا مشکلی پیش نیاید.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی واحدهای کاری وابسته به دریافت مجوز از سوی شورای تامین استان است، متذکر شد: تاکنون هیچ دستوری مبنی بر تعطیلی یا کاهش ساعت کاری واحدهای تولیدی و کارخانجات از سوی شورای تامین استان و یا اداره کار دریافت نکرده‌ایم، بنابراین روال عادی کار در این واحدها با حفظ سلامت کارکنان ادامه دارد.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد با اشاره به فرم‌های گزارش‌دهی ارسال شده از سوی علوم پزشکی، اظهار کرد: فرم‌های گزارش‌دهی سلامت به تمام کارخانجات ارسال شده تا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در سلامت کارکنان به واحد علوم پزشکی اعلام شود.

وفا با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از کرونا در ایران‌خودرو مشاهده نشده است، ادامه داد: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در ایران‌خودرو نداریم و تمام تجهیزات پزشکی در اختیار نیروهای ایران‌خودرو قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام خسته نباشید در این شرایط بحرانی که همه خودشون قرنطینه کردن خودشون رو چرا پدر من باید بره سرکار ما الان یک ماه هست قرنطینه کردیم حالا باید به خاطر صاحب کار خواهر برادر ویا مادر.پدر من کرونا بگیرن لطفا کار خانه سوسیس کالباس وفراورده های گوشتی گ.. مشهد برین ببینین سرزده چرا این شرکت تعطیل نمی کنن باید کارگرها کرونا بگیرن وخانواده هارو جان شان به خطر بندازن لطفا پیگیری کنید ما خسته شدیم جون خواهر من به خطر افتاده از این که مجبور هست پدرم بره سرکار خواشمند هستیم دستور بدین تا موقع که اوضاع خوب میشه کارخانه روتعطیل کنن ممنون