رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فردا جلسه فوق‌العاده در این کمیسیون درباره ویروس کرونا تشکیل شده و رئیس مجلس و وزیر بهداشت نیز دعوت شده‌اند.

فردا؛ جلسه فوق‌العاده مجلس با وزیر بهداشت درباره کرونا

قدس آنلاین: علی نوبخت‌حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وزارت بهداشت و تیم‌های علمی آن بویژه از تیم‌های پزشکی و پرستاری و کلیه ارگانهایی کشوری و لشکری که تاکنون خدمات بزرگی را انجام داده اند، از برگزاری یک جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوعش در مجلس خبر داد و اظهار کرد: با اینکه گفته می‌شود مجلس تعطیل است اما ما فردا جلسه فوق‌العاده را در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل خواهیم داد و در این جلسه از آقایان لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمکی وزیر بهداشت و درمان دعوت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اهمیت موضوع کرونا بهتر نیست که رئیس ستاد مقابله با این ویروس را رئیس‌جمهور بر عهده بگیرد؟ خاطرنشان کرد: شما به نکته بسیار مهمی اشاره کردید و بنده چند روز پیش در مذاکره با آقای لاریجانی رئیس مجلس اعلام کردم که اکنون کرونا و شیوع آن در ایران فقط یک مسأله پزشکی نیست بلکه غیر از مسائل بهداشت و درمان مسائل اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی نیز دارد و قطعاً باید در ستادی پیگیری شود که سران سه قوه در آن حضور داشته باشند.

نوبخت تأکید کرد: مساله مقابله با کرونا را من از سطح آقای رئیس‌جمهور و دولت هم بالاتر می‌بینم و باید ستادی با حضور سران سه قوه که معمولاً رئیس‌جمهور ریاست این ستاد می‌شود تشکیل شود و اختیاراتی را از فرماندهی معظم کل قوا بگیرد چرا که این ویروس یک جنگ تمام عیار علیه ما است و ما باید تعارف را هم کنار بگذاریم چرا که با خواهش و ... مسائل جلو نمی‌رود.

 وی خاطرنشان کرد: وقتی از مردم می‌خواهیم که در خانه بمانند بنابر این باید به فکر معیشت آنان نیز باشیم برخی از مردم تمام درآمدشان صرف قوت لایموت‌شان می‌شود و وقتی می‌گوییم از خانه بیرون نروید پس زندگی‌شان چه می‌شود بنابر این باید مثل زمان جنگ یک بسیج اقتصادی شکل بگیرد.

نوبخت در مورد پویش «عید ما بعد از شکست کرونا» که توسط برخی از رسانه‌ها راه‌اندازی شده است نیز گفت: پویش به جایی است اما پیشنهاد من این است که هزینه‌هایی که قرار بود صرف برخی جشن‌ها و عزاداری‌ها شود به سمت پویش‌های مردمی متشکل از هیأت امنای مورد وثوق سوق پیدا کند و این هزینه‌ها برای نجات جان بیماران، خرید وسایل مصرفی و تجهیزاتی مورد نیاز بیمارستان‌ها و پرداخت به داوطلبانی که برای مقابله با این ویروس اعلام آمادگی می‌کنند بشود.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کویید ۱۹ در ایران به ۶۵۶۶ نفر رسیده و از این بین ۱۹۴ مورد جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا از ۳۰ بهمن ماه بود که توسط وزارت بهداشت شناسایی و یکم اسفند ماه رسانه‌های داخلی خبر شیوع و گسترش آن را از قم اعلام کردند و پس از آن دیگر شهرهای ایران نیز به این ویروس که قابلیت بالایی در تکثیر و شیوع دارد  گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.