وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه با چشم‌پوشی از اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه موارد نقض آتش‌بس را ثبت نمی‌کند.

وزارت دفاع روسیه: ترکیه نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های تروریستی را ثبت نمی‌کند

به گزارش گروه بنی الملل قدس آنلاین، به نقل از تلویزیون المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، گروه‌های تروریستی در ۲۴ ساعت گذشته هشت بار توافق توقف درگیری‌ها در سوریه را نقض کرده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد، اعضای روسی در کمیته آتش بس مشترک روسیه-ترکیه در سوریه، اقدامات افراد مسلح را در لاذقیه، حلب و ادلب رصد کرده‌اند، اما طرف ترکیه‌ای با چشم پوشی از اقدامات گروه‌های تروریستی، مواردی از نقض توافق را ثبت نکرده است.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیروهای ارتش سوریه، تهدیدهای دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه روز پنجشنبه گذشته پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، در کنفرانسی خبری اعلام کردند که برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.