دولت یونان از اقدامات خشونت طلبانه کشورش علیه مهاجران در مرزها حمایت کرده و پناهندگان را خطری برای امنیت ملی کشورش دانست.

 دفاع یونان از اقدامات خشونت طلبانه علیه پناهندگان در مرزها

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بعد از اینکه ترکیه اخیرا مرزهای خود را بر روی پناهندگان به سمت اروپا باز کرده است کشور یونان اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای را برای مقابله با هجوم پناهندگان در پیش گرفته است و رسانه‌ها از وضعیت فاجعه بار پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و یونان خبر می دهند.

پلیس یونان علیه مهاجران از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده می‌کند.

در این شرایط "جورجیوس کوموتساکوس"، معاون وزیر مهاجرت یونان در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان از اقدامات کشورش علیه مهاجران در مرزهای با ترکیه دفاع کرده است.

وی در این باره گفته است: آنچه که ما با آن مواجه هستیم خطری برای امنیت ملی ما و مرزهای اروپایی است. ما باید به تعادلی بین قوانین بین المللی و حمایت از مرزهای خود دست یابیم.

وی این را مسیری دشوار دانسته و در عین حال تاکید کرد که کشورش موفق خواهد شد به راه حل مناسبی دست پیدا کند.

 بحران پناهندگان اخیرا با توجه به تشدید مناقشات بین ترکیه و اروپا بعد از دخالت های نظامی ترکیه در ادلب سوریه ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. اروپا که این روزها با مسائل فراوانی از جمله شیوع روزافزون ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند تلاش دارد تا به هر نحوی از منافع خود در برابر این گونه سیاست‌های آنکارا حمایت کند و در این میان این پناهجویان هستند که در این جنگ تبلیغاتی قربانی می شوند و آسیب می بینند.

شرایط در جزایر دریای اژه از کنترل خارج شده است. ساکنان بومی جزیره لسبوس از ورود مهاجران به اردوگاه موریا واقع در این جزیره جلوگیری می‌کنند. بین ترکیه و یونان هم جنگ تبلیغاتی سختی درگرفته است.

به این ترتیب دود دعواهای بین ترکیه و اروپا که هر یک سنگ منافع خود را به سینه می زند به چشم پناهندگان مظلومی می‌رود که البته به دلیل سیاست‌های جنگ طلبانه همین اروپائیان خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.