منابع نزدیک به حزب‌الله برای آغاز اقدامات فوری جهت حل بحران کنونی کشور و خروج از آن ابراز امیدواری کردند.

ابراز امیدواری حزب‌الله برای خروج لبنان از بحران

قدس آنلاین؛ منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان به روزنامه الجمهوریه اعلام کردند که «حسان دیاب» نخست وزیر کشور مسیر و رویکرد دولت را مشخص می‌کند و امیدواریم که اقدامات برای بهبود اوضاع هرچه سریع‌تر آغاز شود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز اظهارات دیاب را در سخنرانی روز شنبه خود مثبت ارزیابی کرد.

وی به روزنامه الجمهوریه تاکید کرد که اگر این اقدامات پیشگیرانه زودتر از این انجام می‌شد٬ الان به اینجا نمی‌رسیدیم٬ در هر صورت امروز آنچه که نخست‌وزیر با عنوان اقدامات سریع از آن یاد کرد٬ در یک بازه زمانی حداکثر یک تا یک و نیم ماه انجام می‌گیرد که اگر این اتفاق نیفتد طبیعتا پیامدهای منفی زیادی برای کشور به بار خواهد آورد.

وی در ادامه تاکید کرد که بنابراین نیاز به اقدامات و اصلاحات فوری اقتصادی و مالی داریم که مردم باید تاثیرات آن را ببینند.

روز شنبه «حسان دیاب» اعلام کرد که بدهی‌های کشور بیش از توان لبنانی‌ها بوده و ذخایر ارزهای کشور به مرز بحرانی و خطرناک رسیده است؛ بنابراین دولت پرداخت بدهی‌های خود را که قرار بود تا ۹ مارس انجام شود به تعویق می‌اندازد٬ چرا که این مبلغ در ابتدا باید به تامین نیازهای ضروری ملت لبنان اختصاص یابد. وی ادامه داد که ما چگونه بدهی‌های خود را پرداخت و بیمارستان‌ها را که از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می‌برند رها کنیم؟ آیا ما نمی‌توانیم امکانات بهداشتی و سلامت مردم را تامین کنیم.

حسان دیاب در نشست در کاخ نخست وزیری با حضور همه وزرا تاکید کرد که تصمیم ما این است که توانایی دولت برای حمایت از لبنانی‌ها را بازگردانده و یک زندگی شریف برای آنها فراهم کنیم.

نخست وزیر لبنان اضافه کرد که ما در سال ۲۰۲۰ با یک بدهی ۴.۶ میلیاردی روبرو هستیم که نوبت اول آن را باید دو روز دیگر پرداخت می‌کردیم، اما در راستای حمایت از منافع ملت و کشور و ذخایر ارزی پرداخت قیمت این اوراق فعلا به حال تعلیق درخواهد آمد.

وی همچنین تاکید کرد که لبنان برای بازسازی ساختار بدهی‌های خود در راستای منافع ملی و از طریق مذاکرات عادلانه تلاش خواهد کرد.

دیاب اشاره کرد که در حال حاضر همه اقتصاد ما بر مبنای بدهی‌هاست و ما امروز بهای اشتباهات سالهای گذشته را می‌پردازیم.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد که دولت برای حمایت از سپرده‌ها در بخش بانکی به ویژه سپرده‌گذاران کوچک که ۹۰ درصد از کل حساب‌های بانکی متعلق به آنهاست عمل خواهد کرد.

حسان دیاب تاکید کرد که اولین دشمن ما تفرقه است و ما با وحدت بر همه مشکلات غلبه می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.