طالبان گفت که برگزاری مراسم تحلیف موازی در افغانستان پیشرفت در روند صلح را تهدید می‌کند و از سیاسیون افغان خواست تا بجای مراسم بر روی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و صلح تمرکز کنند.

واکنش طالبان افغانستان به برگزاری موازی مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله

قدس آنلاین؛ آمریکا تلاش می‌کند دولت افغانستان را به گفت‌وگو با طالبان مجاب کند که براساس توافق قطر قرار است فردا (۲۰ اسفند) برگزار شود. این در حالی است که دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هر دو می‌خواهند امروز مراسم تحلیف برگزار کنند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در این باره گفت: ما فکر نمی‌کنیم که آن‌ها بتوانند برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در ۱۰ مارس آماده شوند، چون اختلاف نظرها بین سیاسیون حتی منجر به برگزاری دو مراسم تحلیف شده است.

مجاهد به «رویترز» اظهار داشت: بجای مراسم تحلیف ما از آن‌ها می‌خواهیم بر روی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تمرکز کنند، ما از آن‌ها می‌خواهیم تا اختلافات داخلی را رها کرده و با توقف مراسم تحلیف برای صلح کار کنند.

وی افزود که هیچ اقدام عملی در رابطه با آزادی زندانیان طالبان صورت نگرفته است اما مقامات زندان‌های دولت افغانستان و طالبان در روز شنبه و یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری درباره این دیدار، که نخستین تماس رسمی دولت افغانستان و طالبان پس قطر است، اظهارنظری نکرد.

مجاهد ادامه داد که این مذاکرات مربوط به گفت‌وگوهای رسمی بین‌الافغانی نیست و در این جلسات مسایل فنی درباره آزادی زندانیان از جمله تهیه فهرست زندانیان و جزئیات شناسایی آن‌ها بررسی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.