مسئول جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد گفت:‌دانشجویان این دانشگاه روزانه در حال تولید هزار شیلد محافظ هستند؛‌ همچنین در سامانه ۴۰۳۰و ایستگاه‌های سلامت خدمت‌رسانی می‌کنند.

تلاش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای شکست کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید مهدیزاده بااشاره به فعالیت جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقابله با کرونا گفت: ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان اپراتور و به صورت آنکال در سامانه سراسری ۴۰۳۰ وزارت بهداشت پاسخگوی مردم هستند.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این افراد به صورت مجازی و حضوری آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: تعداد ثبت نامی ها برای فعالیت در این سامانه در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در حال تولید گان است، افزود: بسیج علوم پزشکی و پیام نور نیز روزانه در حال تولید هزار شیلد محافظ صورت هستند.

مهدیزاده با اشاره به استقرار ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر مشهد، ابراز کرد: دانشجویان علوم پزشکی مشهد با حضور در چهارراه حجاب، میدان ده دی و میدان ۱۵ خرداد مشهد به صورت حضوری، اطلاعات مربوط به کرونا را در اختیار مردم قرار داده و به سوالات آن‌ها پاسخ می‌دهند. البته حضور این افراد با رعایت تمام مسائل بهداشتی توصیه شده است.

وی، توزیع اقلام بهداشتی و حفاظتی به دانشجویان فعال در مراکز درمانی درگیر مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات بسیج علوم پزشکی مشهد برشمرد و ادامه داد: در روزهای اول با مشکل کمبود وسایل حفاظتی برای دانشجویان پزشکی و پرستاری مواجه بودیم زیرا اقلام بهداشتی مورد نیاز در مراکز درمانی در اختیار کادر اصلی بیمارستان‌ها قرار می‌گرفت، با صحبتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مقرر شد خود ما این وسایل را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بسیج اساتید دانشکده داروسازی نیز به صورت روزانه در حال تولید ۱۵۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده هستند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.