مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا روز شنبه این هفته ۶۰ تن در خراسان رضوی به علت سندروم حاد تنفسی فوت شده اند که نیمی از این فوتی‌ها در مراکز درمانی تحت نظر این دانشگاه ثبت شده است.

مرگ ۶۰ تن مبتلا به سندروم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در خراسان رضوی/ نیمی از قربانیان در مشهد هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی اظهار کرد: از روز ۳۰ بهمن تا روز ۱۸ اسفند، ۷۸۷ بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی و مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فقط ۱۵۴ نفر مبتلای قطعی به این ویروس در خراسان رضوی هستند، افزود: تا روز شنبه این هفته ۶۰ تن در خراسان رضوی به علت سندروم حاد تنفسی فوت شده اند که نیمی از این فوتی‌ها در مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۵۷ تن از این تعداد بیمار با طی مراحل درمانی روند سلامتی را طی کرده، بهبودیافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند، تصریح کرد: ابتلای به کرونا به معنای مرگ نیست و مقایسه آمار بالای بهبودیافتگان نسبت به فوت شدگان گویای این واقعیت است اما در عین حال توصیه اکید به خارج نشدن از خانه و رعایت کامل موازین بهداشتی داریم تا چرخه انتقال این ویروس هر چه زودتر شکسته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.